به گزارش دویچه‌وله، هزاران معترض در روز شنبه در مرکز پاریس جمع شدند تا خشونت‌های مرگبار خانگی علیه زنان را افشا کرده و توجه جامعه جهانی را به "کشتار زنان توسط مردان" جلب کنند.

بنابراین گزارش ، یکی از دلایل برد مکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته وعده "پایان دادن به خشونت علیه زنان" است. اما با رشد شدید خشونت‌های مرگبار علیه زنان، فعالان حقوق زنان خواستار دخالت دولت و پایان دادن به این "قتل عام" شدند.

اطلاعات جمع‌آوری شده توسط یک گروه حمایت از زنان نشان می‌دهد که بیش از 74 زن در سال گذشته توسط همسر یا شریک زندگی خود در فرانسه کشته شده‌اند.

در سال 2017، 130 زن توسط همسر یا شریک زندگی خود کشته شدند. این آمار نسبت به 123 زن کشته شده در سال 2016 افزایش نشان می‌دهد.

جولی گایت، بازیگر و فعال حقوق زنان که پیشینه‌ای جنجالی در ارتباط با فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور سابق فرانسه دارد، در این باره گفت: ما باید آگاهی را در خصوص خشونت خانگی بالا ببریم و در غیر این صورت حرکت رو به عقب خود را آغاز کرده و شاهد مرگ زنان بیشتری در خشونت‌های خانگی هستیم.

فرانس 24 نیز نوشت: در ماه ژانویه یک زن 34 ساله توسط همسر سابقش در روز روشن به قتل رسید.

مارلن شیاپا وزیر برابری جنسیتی در فرانسه نیز با حمایت از این تظاهرات گفت: اقدامات زیادی برای پایان دادن به خشونت علیه زنان لازم است.

شیاپا در توئیتی اعلام کرد: من با قربانیان خشونت خانگی ابراز همدردی می‌کنم و همچنان از این جنبش حمایت خواهم کرد.

برخی از فعالان گروه بشر اقدامات دولت برای کاهش کشتار و خشونت‌های خانگی زنان را شکست خورده عنوان می‌کنند.

فعالان حقوق زنان در پیشنهاداتی خواستار سرپناه‌های بیشتر برای زنان و تعلیق حکم سرپرستی کودکان برای مردان محکوم به قتل خانگی -تا پایان دوره محاکمه- شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 487354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟