مرگ فوتبالیست سرشناس سوری که تروریست بود + عکس

به گزارش رکنا، الساروت در یک ویدیو روز پنج شنبه گذشته در درگیری با ارتش سوریه در جبهه تل الملح دیده شد.
وی در این درگیری مجروح شده و برای درمان به ترکیه فرستاده شد. اما گروه تروریستی "جیش العزه" دیروز شنبه اعلام کرد که وی بر اثر شدت جراحت کشته شده است.
گفته می شود الساروت – که پیش از این در باشگاه الکرامه حمص فوتبال بازی می کرد – از آغاز حوادث سوریه شروع به تحریک اهالی برای تظاهرات اعتراض آمیز کرد.
وی چندین موسیقی اجرا کرد که به خاطر آن به "بلبل انقلاب" معروف شد.
او همچنین فرمانده تشکیلات موسوم به "شهدای بیاضه در حمص" و از فرماندهان گروه تروریستی "الرحمن" بود. وی در سال 2014 در چارچوب توافق نامه صلح از حمص خارج شد.
وی پس از خروج از حمص همراه با ده ها تن از افراد خود، اعلام کرد که با گروه تروریستی داعش بیعت می کند. اما داعش بیعت وی را نا تمام دانسته و آن را نپذیرفت. علت آن نیز مخالفت برخی افراد الساروت با این بیعت بود.
الساروت در توجیه تلاش برای پیوستن به داعش به افراد خود گفت که هدف از این کار دستیابی به پشتیبانی مالی و نظامی و غذا آنهم پس از اخراج شدن از پایگاهشان در حمص است. وی در آنجا تحت تعقیب جبهه النصره قرار گرفته و تعدادی از افرادش کشته شدند. وی در نهایت به گروه تروریستی "جیش العزه" پیوست و فرمانده نظامی آن شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 481404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟