ابراهیم شاد قوشچی در خصوص آتش سوزی مذکور افزود: در ساعت ۱۲:۵۴ دقیقه طی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی ارومیه مبنی بر آتش سوزی در پاساژ میلاد نور واقع در خیابان استادان ستاد فرماندهی این سازمان بی درنگ ایستگاه ۲و۴را به محل اعزام کرد.

وی افزود: هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده گردید دود و آتش غلیظی از طبقه همکف مجتمع تجاری میلاد نور به خارج زبانه می کشید و شعله های آتش در حال سرایت به طبقات فوقانی بود.

وی با بیان اینکه آتش سوزی مغازه اغذیه فروشی در طبقه همکف این مجتمع تجاری بود افزود: با توجه به این که انتشار شدید دود، جان ساکنان مجتمع را تهدید می کرد، آتش نشانان با ایمن سازی محل حادثه به سرعت پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان، با توجه به دودهای سمی منتشر شده در مجتمع با تجهیز کردن خود به دستگاه تنفسی و با استفاده از چند رشته لوله آب دهی به مقابله با شعله های سرکش آتش کردند و در مدت زمان کوتاهی آتش را خاموش و همچنین از سرایت آن به دیگر نقاط مجتمع جلوگیری به عمل آوردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه یاد آور شد: شارژ به موقع خاموش‌کننده های دستی آتش‌نشانی موجود در مغازه می‌تواند در زمان آتش‌سوزی احتمالی به شما کمک بسزایی کند، توصیه می‌شود نسبت به شارژ و آماده به‌کار بودن آن اقدام کنید و در صورت بروز حادثه سریعاً با شماره 125 سازمان آتش‌نشانی تماس حاصل کرده و با حفظ خونسردی آدرس دقیق محل حادثه را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیبی نرسید خاطرنشان کرد: خوشبختانه این آتش سوزی محبوس و مصدومی در بر نداشت و نیروهای عملیات پس از اطمینان از نبود خطر، با تحویل محل حادثه به مالک، ماموریت خود را پایان دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 471315 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟