شکایت قضایی هلال احمر از فرمانده سرشناس سپاه! / سپاه هم این فرمانده را نکوهش کرد!

در اطلاعیه جمعیت هلال احمر آمده است: هلال احمر هیچ گاه اجازه استفاده از نشان‌واره و لباس خود را به نیروهای نظامی نمی‌دهد. این نهاد بین المللی طبق کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو در مخاصمات مسلحانه بی طرف است، زیرا کار مهمی به نام حمایت از انسانیت و کمک به افراد غیرنظامی دارد.
اگر فرد یا نهادی از نشان و لباس جمعیت هلال احمر ایران در مسیری مغایر با اهداف و اصول این نهاد بین المللی سوءاستفاده کرده، قطعا بدون اجازه و هماهنگی این جمعیت بوده است که اگر قرار بر هماهنگی و اجازه هم باشد، قطعا اجازه چنین اقدامی داده نمی‌شود.
بدین ترتیب به دنبال اقرار سعید قاسمی، از فرماندهان سابق نظامی به استفاده از پوشش هلال احمر برای اهداف نظامی در زمان جنگ بوسنی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از وی به مراجع قضایی شکایت کرده و حق پیگیری این موضوع را تا زمان رسیدن به نتیجه برای خود محفوظ می‌داند.
گفتنی است ، با انتشار ویدیویی اینترنتی از سعید قاسمی یکی از بازنشستگان سپاه درباره استفاده از پوشش هلال احمر در جریان جنگ بوسنی و متعاقبا واکنش جمعیت هلال احمر کشور و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سردار سرتیپ رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه را در پی داشت.
سردار رمضان شریف در واکنش به ویدیویی منتشر شده از سعید قاسمی در خصوص بوسنی ، تأکید کرد :اظهارات وی شخصی و فاقد اعتبار بوده و مورد تأیید سپاه نمی‌باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470215 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟