‌به گزارش رکنا، شامگاه شنبه، زمانیکه عقربه‌های ساعت روی دقایق پایانی بیست و چهارمین روز فروردین موزون، پیش می‌رفت، جان پاک یک پاکبان، در بلوار فرهنگ شهر شیراز، قربانی شهروندی بی فرهنگ شد که خلوتی انتهای شب، او را به وهم حرکت در کورس سرعت اتومبیلرانی دچار کرده بود.
پاکبانان یکی از قربانیان ثابت، بی مبالاتی مجنونان سرعتی است که خیابان را با پیست اتومبیلرانی و موتورسواری اشتباه گرفته‌اند و شب‌ها، نبود حافظان نظم و قانون را غنیمت شمرده و پا را تا نهایت به خطر انداختن امنیت دیگران، روی پدال گاز فشار می‌دهند.
شامگاه شنبه 24 فروردین هم آخرین روز برای یکی از پاکبانان شهرداری شیراز بود تا آخرین نوازش جارویش را بر تن آسفالت خیابانی از خیابان‌های شیراز بکشد و در مسیر پاکی شهر، جان ببازد؛ خون او و دیگر پاکبانان و شهروندانی که قربانی آدم‌های خودخواهی که اتومبیل‌های گران قیمت و کیسه پر ثروتشان، آنان را به جنون سرعت مبتلا کرده و هر روز حادثه‌ای می‌آفرینند.
شامگاه شنبه، خانواده یک پاکبان، یک شهروند، نان آور زحمتکشی را از دست داد، زنی بیوه و بچه‌هایی بی پدر شدند تا برخی از رانندگان، عاقبت لحظه‌ای غفلت را ببینند و عبرت بگیرند.
سالانه شماری از پاکبانان شهرداری در ساعات پایانی شب یا ابتدای روز، براثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند؛ مردان زحمتکشی که قصدشان بهره بردن از زمان خلوتی خیابان برای نظافت شهر بوده و در این مسیر قربانی بی توجهی و غلفت رانندگان شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 469491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟