گلوله تبهکاران به سر کودک 5 ساله تهرانی برخورد کرد / معجزه آریا زنده ماند+ عکس

به گزارش خبرنگار رکنا؛ دوست دارم پسرم مثل همیشه بتواند راه برود، در پارک بدود و من نگاهش کنم. این جمله را مردی می‌گوید که پسر ۵ ساله‌اش قربانی حادثه تیراندازی در اتوبان چمران شده است.
در واپسین روز‌های سال ۹۷ بود که خبر تیراندازی افراد مسلح و درگیری آنان بر سر موادمخدر در اتوبان چمران به گوش رسید، اما خبری از آریا(قربانی این حادثه) در میان نبود.
ماجرا به درگیری مسلحانه سرنشینان دو خودرو بر می‌گردد که بعد از طی کردن مسافتی در نزدیکی پل گیشا با چاقو و قمه با هم درگیر شدند که در این صحنه راننده خودروی «BMW» مورد هدف ضربات چاقو قرار گرفت و سوار بر خودروی خود فرار کرد، در این میان سرنشینان خودروی ۲۰۶ که مسلح بودند، به تعقیب خودرو BMW رفتند.
بعد از خوردن بوق‌های ممتد صدای مردی شنیده می‌شد که در این روز‌ها تنها بهبودی کامل پسرش برای او حائز اهمیت است.
پدر این کودک ۵ ساله‌ گفت: آریا قربانی حادثه تیراندازی بر سر اختلاف بین خرید و فروش موادمخدر شد، حادثه‌ای که ده نفری در آن شریک بودند، تعدادی از آن‌ها نیز مصدوم و برخی هم بعد از حادثه پا به فرار گذاشتند.
در آخرین روز‌های سال ۹۷ که مردم در حال و هوا و شور و شوق خرید عید هستند، آریا هم از من درخواست کرد تا او را به آرایشگاه ببرم روزی که من و مادرش فکر نمی‌کردیم به این حادثه ختم شود.

آریا
روز ۲۶ اسفند ماه بود که به دنبال آریا و مادرش رفتم تا او را به آرایشگاه ببرم و بعد از آن هم شام را بیرون از خانه بخوریم.
شب‌های عید بود و ترافیک؛ نرسیده به پل گیشا به ترافیک سنگین خوردیم. همان طور که در ترافیک بودیم صدای گلوله‌های ممتدی را شنیدم، با خودم گفتم شاید نزدیک چهارشنبه سوری است و صدا مربوط به این باشد، اما قضیه جدی‌تر از آن بود که من فکر می‌کردم. آریا که در صندلی جلو خودرو نشسته بود، نگاهی به من کرد و گفت: بابا صدای تفنگه؟ دیدم که آریا ترسیده است، به او گفتم: نه بابا صدای ترقه هست، نترس، نگران نباش.
برای لحظه‌ای حس کردم یکی از این تیر‌ها به ماشین خورد، حس من درست بود و گلوله نه تنها به ماشین، بلکه به سر آریا کوچولوی من برخورد کرده بود؛ صورتش غرق خون شده بود. من که خودم به شدت ترسیده بودم و همسرم هم از دیدن حال آریا از حال رفته بود.
بگذریم از اینکه آن شب من فورا با ۱۱۰ تماس گرفتم. آن‌ها هم بعد از نیم ساعت خودشان را به محل حادثه رساندند و در آن حال که آریا داشت در دست‌های من نفس نفس می‌زد، جویای آن بودند که چرا و چگونه تیراندازی شده است؟
حال آریا اصلا خوب نبود، در حالی که بیهوش بود به بیمارستان رسیدیم. پزشکان می‌گفتند که اگر آریا به هوش آید ممکن است دیگر تکلم نداشته باشد، فراموشی بگیرد و یا حتی نابینا شود، اما آریا به هوش آمد، بدون اینکه چیزی را فراموش کرده باشد یا نابینایی داشته باشد با من و مادرش حرف می‌زد و برای ما و همه پزشکان این اتفاق همچون معجزه بود.
اکنون پسر من به هوش آمده است اما...
پدر آریای ۵ ساله‌ با بیان اینکه پسر من به هوش آمد، ناگهان مکث کوتاهی کرد و با غمی که در صدایش بود، گفت: اما سمت چپ او هیچ تحرکی ندارد و فلج است، کودک ۵ ساله من چه گناهی کرده است که باید قربانی این حادثه شود؟
پسر من چه گناهی دارد که باید این گونه به زندگی‌اش ادامه دهد؟ کودکی که دیگر نمی‌تواند مانند کودکان دیگر بازی و کودکی کند.
به لطف یکی از دوستان که پیگیر حال آریا بود، چند روزی است که با من تماس می‌گیرند و احوال آریا را جویا می‌شوند؛ تنها پرسیدن حال آریا برای او فایده ندارد، در حالی که او دیگر نمی‌تواند راه برود و بدود.
از او پرسیدم که پزشکان در مورد آینده‌ آریا چه نظری دارند؟
او پاسخ داد: پزشکان می‌گویند، چون کودک است، با رفتن به جلسات فیزیوتراپی می‌تواند دوباره مثل قبل راه برود. من و مادرش امیدواریم که آریا بتواند یک بار دیگر مثل گذشته راه برود.
خواندن و دانستن داستان آریا کوچولو برای یک مخاطب که او را ندیده هم غم انگیز است.
به گفته پدر آریا تاکنون هیچ کس پیگیر پرونده و حال آریا نبوده و تنها توسط یک بازپرس قضایی این پرونده پیگیری شده است و تاکنون هیچ دیه‌ای برای قربانی کوچک این حادثه در برابر این هزینه‌های سنگین درمان در نظر گرفته نشده است.
کودکی که در حال قدم زدن در رویا‌های کودکی خودش است و از گلوله و حادثه‌های این گونه شناختی ندارد، تنها شناخت او از این حادثه‌ها تفنگ اسباب بازی‌اش است، چرا باید قربانی افراد خلافکار دیگر شود؟
گلوله از سر یک کودک ۵ ساله عبور کرده و باعث شده است که اکنون یک ترک فوقانی در سرش ایجاد شود و از نظر پزشکی مایع مغزی در حال خروج از راه بینی‌اش است که ممکن است به مرور سلول‌های مغزی او از بین برود.
باید برای بهتر شدن حال آریا دعا کنیم و مسئولان مربوط به این پرونده هرچه سریع‌تر حال آریا را جویا شوند تا شاید دلگرمی برای پدر و مادرش باشد.
موضوع بازگشت سلامتی آریا موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. در میان همه مشکلات اقتصادی که شاید این اتفاق برای خانواده آریا رقم زده، تنها اقدامی که می‌توانستیم به عنوان خبرنگار انجام دهیم این بود که با دستگاه‌هایی مانند بهزیستی تماس بگیریم و آن‌ها را در جریان مشکلات خانواده آریا قرار دهیم.
وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور به محض اطلاع از وقوع چنین حادثه‌ای و نیاز آریا کوچولو به کمک‌های توانبخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام آمادگی کرد که بهزیستی تمامی مراحل درمان توانبخشی آریا را به صورت رایگان انجام خواهد داد.
قبادی دانا ضمن همدردی با خانواده آریا گفت: همکاران من از قبل در جریان اتفاقی که برای آریا افتاده بود، قرار داشتند و از همین جا اعلام می‌کنم که بعد از ترخیص آریا از بیمارستان، بهزیستی درمان او را تا زمان بهبودی تقبل می‌کند.
از سوی دیگر زمانی که علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر نیز از وضعیت آریا کوچولو مطلع شد به خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وعده داد که تمام روند درمان و توانبخشی آریا در بیمارستان نورافشار به صورت رایگان انجام شود.
وی گفت: وقوع این اتفاق ناگوار دل همه ما را به درد آورد، اما اکنون خوشحالیم که آریا به هوش آمده است، خانواده آریا ما را در کنار خود ببینند و بدانند که برای بازگشت شرایط جسمانی فرزند دلبندشان به شرایط عادی، تمام تلاشمان را می‌کنیم و در کنار آن‌ها خواهیم بود.
حال این اقدام اقدام رئیس سازمان بهزیستی و رئیس جمعیت هلال احمر کشور شاید در این روز‌ها که خانواده آریا دلگیر از بی توجهی مسئولان هستند، بتواند کمی از غم و غصه آن‌ها بکاهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 469458 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟