تازه‌ترین اخبار بارندگی ایران| تخلیه ۴۴ روستا در استان خوزستان/ محور ایلام به حمیل کماکان مسدود است+ عکس

براساس هشدار سازمان هواشناسی کشور، امروز در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، تهران، البرز و قزوین احتمال بارش پراکنده، در استان کرمانشاه و برخی نقاط کردستان، شمال ایلام، غرب لرستان، جنوب بوشهر، نیمه جنوبی فارس و شمال کرمان گاهی رگبار و رعد و برق و در سایر مناطق کشور آسمان صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.

44 روستا در استان خوزستان تخلیه شد

غلامرضا شریعتی امشب در پایان جلسه ستاد بحران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در استانداری خوزستان اظهار داشت: تا کنون 44 روستا در استان تخلیه شده و 10 روستا در حال تخلیه هستند.

وی افزود: با توجه با شرایط بحرانی و بارش های سنگین باران در استان های بالادست و سرریز این باران ها به استان خوزستان ما ضمن تنظیم سد های استان باید مراقب روستاها و شهرهای پایین دست باشیم و اگر خطری مردم تهدید کند ما باید مردم را از مناطق پر خطر جابجا کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: طبق برآوردهای که شده باید 71 روستا تخلیه شوند که 44 روستا کاملا تخلیه و 10 روستا در حال تخلیه اما مابقی در شرایط خطرناکی قرار ندارند.

وی گفت: روستاهای باقی مانده هم را در جهت حفظ جان مردم تخلیه خواهیم کرد.

شهر خرم‌آباد در محاصره آب قرار گرفت

با توجه به بارش‌های شدید باران و طغیان رودخانه‌ها شهر خرم‌آباد در محاصره آب قرار گرفت و بسیاری از منازل مسکونی سطح شهر دچار آبگرفتگی شد و همچنین به بسیاری از زیر ساخت‌های شهری خسارت وارد شد.

محور ایلام به حمیل کماکان مسدود است

سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: برخلاف انتشار خبر بازگشایی محور ایلام، حمیل به کرمانشاه در فضای مجازی این محور همچنان بسته است.

فرمانده پلیس راه ‌ایلام گفت: دلیل ایمن نبودن، این محور،عامل مسدود بودن آن است و مسیر تردد برای جایگزین مسیر ایلام، ایوان، قلاجه به کرمانشاه تعین شده است.

خسارت 3200 میلیارد ریالی سیل به راه‌های مازندران

سیدمحمد نظری اظهار داشت: تمام اکیپ‌ها در حوزه پیمانکاران، راهداری و بسیج سازندگی آماده بوده و عملا مرخصی‌ها لغو شده است.

وی افزود: بر اساس تصمیمات گرفته شده در این ایام پایانی سفرهای نوروزی محور کندوان یکطرفه بوده و در هراز از آبسک تا تهران مسیر یک‌طرفه است. محور سوادکوه به شکل دوطرفه ترافیک در جریان است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: برای نقاط گلوگاهی پرترافیک استان تدابیری اندیشیده شده و راه‌های جایگزینی در نظر گرفته شده که در مواقع پیک از آن محورها به عنوان جایگزین بهره ببریم. در بحث ورود به استان مشکلی وجود نداشت و سعی بر این است که در خروج از استان مشکلی نباشد تا مسافران نوروزی با ایمنی کامل به مقصدهای خود برسند.

نظری ادامه داد: مردم با خیال آسوده و بدون نگرانی مدیریت سفر خودشان را انجام دهند و تا روز جمعه روی کمک‌های راه و شهرسازی در طول جاده‌ها حساب کرده و هرگونه مشکلی را با 141 تماس گرفته تا در خدمت آنها باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران درباره برآورد زمانی بابت اصلاح، تعمیر و ترمیم خسارت‌های ناشی از سیلاب در استان، گفت: در حوزه ساخت مسکن، ستاد بازسازی در استان تشکیل شده و از چهارم فروردین، بانک‌های ملی و مسکن شروع به پرداخت کمک‌های بلاعوض کردند. کمک‌ها بسته به خسارت تا سقف پنج میلیون تومان بود و افرادی که خسارت 100 درصد دیده بودند تسهیلات تا سقف 40 میلیون تومان برای آنها در نظر گرفته شد. در این زمینه طبق آماری که از چهارم فروردین تاکنون داشتیم بیش از سه هزار و 800 فقره تسهیلات از بانک‌های استان دریافت شده است.

نظری بیان کرد: خسارتی که به مازندران در بخش راه و راه آهن رخ داده، جمعا 320 میلیارد تومان بوده است. در این سیل 52 کیلومتر از مسیر در اثر ریزش‌ها حرکت کرده است و در این میان 19 پل از 30 پل موجود در استان آسیب 100 درصدی دیده‌ است.

وی ادامه داد: 374 نقطه از نقاط روستایی دچار رانش شده‌اند. در بحث ریل حدود 5 کیلومتر دچار آبگرفتگی شده است و این در بحث خسارت آخرین وضعیتی است که در استان گزارش شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام اینکه تمام راه‌های روستایی استان باز است، تصریح کرد: برای نقاطی که در محورهای استان دچار رانش شدند مسیرهای جایگزین معرفی شده و با کمک همه همکاران راهداری و پیمانکاران شاغل در راه و شهرسازی و بهره‌گیری از امکانات آنها این نقاط آماده شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 466920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟