تماشاچیان سیل اولین قربانیان/ بیشتر قربانیان سیل شیراز تماشاچیان آن بودند

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: قربانیان سیل شیراز، تماشاچیان سیل بودند.

به گزارش ایسنا، بهنام سعیدی اعلام کرد: دیروز در شیراز افرادی که گرفتار سیلاب شدند، تماشاچیان سیل بودند که در حاشیه ایستاده‌بودند و آن اتفاق ناگوار برای آنها رخ داد.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارش‌های بهاره گفت: در فصل بهار معمولاً حجم بارش زیاد و مدت بارش کم است و احتمال وقوع سیلاب بالاست و با برخورد جریان آب با یک تکه سنگ مسیر آن تغییر می‌کند. توصیه می‌کنیم که هموطنان به هیچ وجه به مسیرهای آبی نزدیک نشوند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: توصیه می‌کنیم؛ هموطنان نهایت دقت و احتیاط را داشته باشند و به مکان‌هایی که احتمال وقوع سیلاب وجود دارد؛ نروند. مسافران نیز در طول سفر به اولین منطقه امن رسیدند، همانجا مستقر شوند. کسانی هم که هنوز سفر خود را آغاز نکرده‌اند، سفرشان را امروز و فردا لغو کنند.

سعیدی ادامه داد: در تهران و البرز هم تاکید داریم که شهروندان از حضور در نقاط گردشگری حاشیه شهرها، کنار و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت جوی کشور اظهار کرد: باراش برف، باران و مه گرفتگی را در استان‌های اردبیل، اصفهان، قم، لرستان، سمنان، مرکزی و همدان داریم و شاهد مه‌گرفتگی در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی هستیم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باران و مه‌گرفتگی در استان‌های البرز، ایلام، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، فارس، مازندران، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمان و گلستان مشاهده می‌شود. بارش باران را نیز در بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، خوزستان، سمنان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و یزد داریم.

وی تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های سازمان هواشناسی، ابرهای بارشی از اهواز به سمت شهرهای بهبهان، دوگنبدان، دهدشت، خارک و شیراز در حرکت هستند و احتمال بارش باران در این شهرها تا یکی دو ساعت آینده وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 466240 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟