حجم ویدیو: 19.40M | مدت زمان ویدیو: 00:03:00

به گزارش گروه ترجمه رکنا، ویدیویی از صحبت های یک مشاور و روانشناس در فضای مجازی منتشر شد که نمونه هایی از مشکلات و خطرات بازی مومو را برای کاربران و خانواده هایشان توضیح داد.

در ابتدای این ویدیو نشان می دهد که سه نوع کامنت برای کاربران فرستاده می شود که مضمون آن تهدید و پیشنهاد های مومو برای کاربران است.

به گفته سه کاربرجوان، در ابتدا مومو به یکی از کابران گفت که با استفاده از تیزترین چاقوی آشپزخانه خودش را بکشد.با فرستادن دومین پیام گفت که با استفاده از مایع سفید کننده بدنش را شست و شو دهد و در سومین پیغام گفت که برادرش را با استفاده از تیغ مورد ضرب و شتم قرار دهد و بکشد.

مشاور در ادامه افزود که بازی مومو با استفاده از یک کارکتر ترسناک که توسط یک مرد ژاپنی طراحی شده پیام هایی با مضمون آیا در خانه تنها هستی می فرستد و پس از آن با گذر زمان کاربران را با پیغام های ترسناک و تهدید آمیز مورد آزار و اذیت قرار می دهد به همین خاطر یک پسر 5 ساله که ابتدا وارد این بازی شد با شرح یک پیغام ترسناک به مادرش او را در جریان قرار داد.

در ادامه مشاور گفت: به فرزندانتان یاد بدهید که افرادی در دنیا وجود دارند که می توانند با هک کردن اکانت به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا کنند، همچنین اگر موبایل و وسایل های هوشمند دیگری در اختیار فرزندانتان قرار می دهید سعی کنید با چک کردن موبایلشان در جریان تمام پیغام های داخل آن قرار بگیرید و درباره تمامی صحبت هایی که در مدرسه با دوستانشان انجام می دهند پرس و جو کنید به طوری که فرزندانتان بدانند که زندگی شان برای شما ارزش دارد حتی سعی کنید با توضیح دادن درباره این گونه بازی ها آن ها را در جریان خطرات آن قرار بدهید و اجازه دهید تا فرزندانتان با شما درباره تمامی اتفاقات روزمره شان صحبت کنند و شما را در جریان روند زندگی شان قرار دهند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 461818 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عارفه اندرودی
آیا این خبر مفید بود؟