علت 70 درصد از تصادفات رانندگی در کشور مشخص شد

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سردار تقی مهری، رییس پلیس Police راهور ناجا در رزمایش ترافیکی طرح زمستانی ۱۳۹۷ اظهار داشت: طرح ترافیک زمستان ۹۷ از ۲۲ آذر آغاز شده و تا ۲۲ اسفند با همکاری تمامی ارگان‌های امدادی و خدماتی ادامه دارد.

وی گفت:۵۰۰ گردنه در کشور داریم که بیش از ۱۰۰ گردنه برف گیر است به همین منظور ضرورت دارد در این حوزه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا امسال شاهد بارش برف و باران در سراسر کشور هستیم و شرایط رانندگی در برف و باران در جاده‌ها متفاوت است و باید تمام وسایل نقلیه تجهیزات کامل از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و تمرکز پلیس نیز روی مناطق برفگیر است.

وی گفت: رزمایش طرح ترافیکی زمستانی امروز به منظور هماهنگی کامل دستگاه‌ها با یکدیگر در پیست آبعلی برگزار می‌شود و همه دست به دست هم می‌دهند تا شرایط مناسبی در جاده‌ها برای تردد مردم فراهم شود.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: زمستان سال گذشته ۳ هزار و ۴۰۴ نفر در تصادفات درون و برونشهری جان خود را از دست دادند که از این میزان ۷۰ درصد در جاده‌ها کشته شدند.

وی با بیان اینکه شهروندان باید قبل از اینکه سفر کنند از آخرین وضعیت جوی در جاده‌ها مطلع شوند، خاطرنشان کرد: در زمستان سال گذشته حدود ۷۶ درصد علت تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو بود.

رییس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: در عین حال ۳۷ درصد تصادفات نیز در این مدت از نوع واژگونی بود. یعنی هیچ برخوردی بین دو خودرو رخ نداده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟