به گزارش رکنا، یعقوب ارمی با اشاره به اینکه این سومین زایمان در آمبولانس در ۹ ماه گذشته بوده است، افزود: خانم باردار افغان با درد زایمان به مرکز خدمات جامع سلامت تنگ ارم مراجعه کرده که مامای تسهیلات زایمانی تنگ ارم، بعد از کنترل علائم حیاتی و شرح‌حال‌گیری و با توجه به قریب الوقوع بودن زایمان و مشاوره از پزشک، وی را به بیمارستان شهید گنجی برازجان انتقال دادند.

وی ادامه داد: این مادر باردار ۲۲ ساله افغان چهارمین فرزند خود را باردار بوده و به دلیل نقل مکان از شهر کوار استان فارس به روستای پرجونک بخش ارم، در طول دوران بارداری هیچ‌گونه مراقبت بارداری برای وی ثبت نشده است و با توجه به نداشتن سونوگرافی جنین و ابراز بی اطلاعی مادر از هفته بارداری، مادر باردار توسط آمبولانس به بیمارستان شهیدگنجی اعزام شد.

سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت تنگ‌ارم افزود: با توجه به شرایط ویژه مادر به همراه وی، ماما و بهیار برای کمک به زایمان احتمالی در آمبولانس، اعزام شدند.

ارمی تصریح کرد: در حین انتقال به علت زایمان سریع، مادر با کمک ماما و بهیار اعزامی درون آمبولانس زایمان کرده و نوزاد دختر به دنیا آمد.

وی عنوان کرد: با توجه به نزدیک بودن مرکز خدمات جامع سلامت دالکی، مادر و نوزاد توسط پزشک Doctor مرکز معاینه و پس از تمیز کردن راه هوایی نوزاد و و کلمپ بند ناف، نوزاد (آبگار ۱۰) و مادر با سلامتی Health کامل جهت تکمیل مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به بخش زایمان بیمارستان شهید گنجی برازجان تحویل داده شدند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟