رضا امیر یاراحمدی درگذشت +عکس

به گزارش رکنا، رییس انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران- با تایید این خبر گفت: خانواده مرحوم امیریاراحمدی مشتاق هستند که مراسم تشییع او از جلوی در خانه هنرمندان برگزار شود به همین دلیل در حال هماهنگی هستیم که این اتفاق بیفتد.

او ادامه داد: درخواست کردیم که این هنرمند Artist در قطعه هنرمندان دفن شود اما اعلام کرده‌اند که قطعه هنرمندان جا ندارد و ممکن است پیکر مرحوم امیر یار احمدی در قطعه نام آوران به خاک سپرده شود.

رییس انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران اعلام کرد: رضا امیر یار احمدی عضو موسسین و هیئت مدیره انجمن مجسمه سازان هنرمندان بود و در حوزه شهری و نمایشگاه‌ها آثار و فعالیت‌هایی خوبی داشته است.

سید جلال‌الدین شهابی- مدیر کارگاه هنر Art - نیز در این باره گفت: این هنرمند شب گذشته در منزل ایست قلبی کرده است و در تماسی که با پسر آن مرحوم آرین امیر یار احمدی داشتم، وقتی پسرش صبح زود به منزل پدر مراجعه کرده متوجه فوتش شده است.

او با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی برای مراسم تشییع هستیم، اعلام کرد: هنوز هیچ چیز قطعی نشده است زیرا خانواده آن مرحوم در شوک هستند اما به احتمال زیاد مراسم تشییع از جلوی خانه هنرمندان برگزار شود و رییس انجمن مجسمه‌سازان پیگیر این موضوع است. به نظر می‌رسد قطعه هنرمندان جا ندارد و باید دید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه برنامه‌ای برای این موضوع دارد.

شهابی گفت: با توجه به اینکه آقای امیر یاراحمدی سال‌ها گوشه‌گیری کرده بود، به نظر می‌رسد خانواده آن مرحوم تمایل دارند مراسم تشییع به صورت عمومی برگزار شود.

رضا امیر یار احمدی در بروجرد به دنیا آمد و بعد از گذراندن تحصیلات مقدماتی در هنرستان هنرهای زیبا (تهران) ادامه تحصیلاتش را در دانشکدۀ هنرهای تزئینی گذراند. این هنرمند جایزه بین‌المللی ارتباطات از یونسکو را در سال ۱۹۷۶دریافت کرد. او همچنین مشاور وزارت مسکن و شهرسازی به مدت ۱۵ سال بوده است.

این هنرمند ساخت ساختمان اجلاس کنفرانس سران، بازسازی ساختمان مجلس شورای ملی در بهارستان و غیره را در کارنامه هنری خود دارد. همچنین نمایشگاه و گالری‌های متعددی در تهران، زوریخ، ژنو، دهلی، پکن، دبی، آنکارا، تویومورایی ژاپن، مکزیکوسیتی، کالاف اسپانیا، مونت کارلو و غیره برگزار کرده و جوایزی چون؛ کسب مقام اول مسابقه بین‌المللی یادبود فاجعه حلبچه،مقام اول بنیان اول مجسمه سازان، تشویق شده از طرف کالاف اسپانیا به عنوان منتخب هیئت داوران و غیره را از آن خود کرده است. همچنین محسن رستم‌بخش، فیلم مستندی براساس زندگی و آثار رضا امیر یاراحمدی ساخت.

رضا امیر یار احمدی در کارنامه کاری خود ساخت پیکره برنزی ابوالقاسم فردوسی، مولانا جلال الدین محمد بلخی،ابونصر فارابی، ابن سینا،سردار مجید بقایی، درخت بسم‌الله مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی، کتیبه و نقش برجسته میدان فرمانیه،مجسمه گوزن نشان کارخانجات رنگسازی ایران، مرمت و بازسازی نمای مجلس شورای ملی و بازسازی کلیه مجسمه های مجموعه مجلس را در کارنامه کاری خود دارد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 426996 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟