ناگفته نماند که ما آتش‌نشان‌ها هم گاهی از کاسه‌شکسته آب می‌خوریم و فکر می‌کنیم با توجه به پیشه‌مان حادثه Incident نمی‌تواند امنیت ما را به مخاطره بیندازد، اما یک خاطره در طول سال‌های خدمتم به من ثابت کرد که گاهی برآوردهای ما اشتباه است و همه افراد ممکن است در خطر باشند.

عصر یک روز زمستان در ایستگاه نشسته بودم که تلفن همراهم زنگ خورد و به من خبر دادند که مادرم حالش خوب نیست و ناگهان از پا افتاده است. سریع خودم را به خانه رساندم و با دیدن حال نزار مادرم سریع او را به بیمارستان رساندم. حدود نیم‌ساعت زمان برد تا پزشکان پس از آزمایش‌های متعدد علت عجیب بیماری ناگهانی مادرم را اعلام کردند.

در حالی که نزدیک بود از تعجب شاخ دربیاورم از دهان پزشک Doctor چنین شنیدم که مادر شما دچار گازگرفتگی شده و چون به موقع به بیمارستان رسیده، خطر رفع شده است. مادرم باید یک شب را در بیمارستان می‌گذراند و من برای پی بردن به علت ماجرا خودم را به خانه رساندم، بخاری را چک کردم، لوله آن را هم بازرسی کردم، اما مشکلی نداشت. آبگرمکن هم مشکلی نداشت.کمی فکر کردم که چه شده است و چطور ممکن است مادرم دچار گازگرفتگی شده باشد؛ البته احساس می‌کردم که پزشکان اشتباه کرده‌اند. در آخرین لحظات با خودم گفتم که پشت‌بام را هم چک کنم، به همین خاطر خودم را به پشت‌بام رساندم تا نحوه خروج گازهای سمی را از دودکش‌ها بررسی کنم. وقتی بالا رفتم تازه متوجه علت حادثه شدم. ماجرا از این قرار بود که مستأجر خانه پس از تخلیه مغازه خود، برخی از وسایل آن را به پشت‌بام خانه انتقال داده بود و به علت چیدمان بد این وسایل، آن‌ها دچار ریزش شده و دهانه دودکش آبگرمکن را مسدود کرده بود و به همین دلیل دودها به درون خانه متساعد می‌شد. بعد از این حادثه هرگاه برای موارد مشابهی اعزام می‌شدیم، ابتدا دودکش منازل را چک می‌کردم.

روایتگر این خاطره سید محمد مهدی حسینی زارع، سرپرست شیفت یکی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی مشهداست که پس از سال‌ها خدمت و امدادرسانی به شهروندان، لباس مقدس آتش‌نشانی را از تن درآورد و بازنشسته شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سهیل دیبا

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

از پنجره فرار کردم و تاصبح در خیابان پرسه می زدم / شوهرم نیمه شب به سراغم آمد!

صحنه‌ای تکان‌دهنده در خیابان که یک شهروند با موبایل خود ثبت کرد!+فیلم

توطئه کثیف برای لژیونر ملی پوش فوتبال ایران در اروپا

راز جسد مرد غریبه در کنار جسد زن شوهردار چیست؟ / کشف ۲ جسد در محور بانه سردشت

انتقام جویی علت قتل سلاله دختر بچه 5 ساله ترکمن است / علت مرگ خفگی است +عکس قاتل

وقتی تصویرثریا همسرم را در آغوش مرد غریبه دیدم راز بی محلی های او را فهمیدم

اولین عکس از قاتل سلاله کودک 5 ساله ترکمن

قاتل سلاله دختربچه 5 ساله گلستانی یک شرور بود + عکس و جزئیات

فوری / قاتل دانش آموز 10 ساله مشهدی دستگیر شد

اسناد جالب درباره شیوه مومیایی کردن رضاشاه / برای اولین بار انتشار می یابد + تصاویر

ناگفته های تکاندهنده دختر ماهشهری از شکنجه های پدر و نامادری اش + فیلم 16+

قتل ناموسی در تبریز / پسر زن بیوه اردشیر را آتش زد!

 

کدخبر: 375910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟