ناو آمریکایی در تصادف نفتکش در آبهای سنگاپور مقصر شناخته شد

ناو آمریکایی 'یو.اس.اس جان اس.مک کین' و نفتکش 'آلنیک ام.سی' سنگاپور سال گذشته میلادی (2017) در حالی که از آبهای سنگاپور عبور می کردند به دلیل 'چرخش ناگهانی' ناو آمریکایی یک حادثه Incident مرگ بار را در این منطقه ایجاد کردند.

بر اثر برخورد ناو آمریکایی با این نفتکش دستکم پنج ملوان آمریکایی زخمی و 10 ملوان دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش 35 صفحه ای این حادثه که توسط کمیته تحقیقات ایمنی حمل و نقل سنگاپور که زیر نظر وزارت حمل و نقل این کشور انجام شده، اقدام ناو آمریکا به دلیل مجموعه ای از اشتباهات بوده که پس از انتقال کنترل های محرکه انجام شده است.

این اشتباهات منتج به سردرگمی در خصوص کنترل ناو شده که کاهش غیر عمدی موتور گشتاور و افزایش سرعت چرخش کشتی به بندر را در پی داشته است.

پس از این رویدادها، خدمه ناو آمریکایی قادر به تشخیص فرایندهای مرتبط با انتقال نیروی محرکه و هدایت ناو نبوده اند که 'دانش کم آنها در خصوص سیستم کنترل ناو که به دلیل آموزش غیرکافی بوده' از جمله اصلی ترین عامل این حادثه شناخته می شود.

پس از این اقدام ناو آمریکایی، خدمه نفت کش با تصور این که این ناو قادر خواهد بود با امنیت به مسیر خود ادامه دهد، اقدام خاصی انجام نداده بودند، اما پس از سه دقیقه ناو آمریکایی با این نفتکش برخورد کرده بود.

نتایج تحقیقات به دست آمده توسط سنگاپور، با یافته های کمیته تحقیقات آمریکایی نیز که به اطلاعات مشابهی دست یافته بودند، همخوانی دارد.

نگاهی به حوادث Accidents سال گذشته نشان می دهد که ناوهای آمریکایی در برخی از نقاط مختلف اقیانوس آرام و آبهای شرق آسیا برخوردها و تصادم هایی داشتند که یا تلفات جانی در پی داشته و یا اینکه محیط زیست را آلوده کرده است.

از جمله این موارد می توان به حادثه اواخر ماه ژانویه سال گذشته اشاره کرد که یک فروند کشتی آمریکا با نام 'یو.اس.اس. آنتیتام' در آبهای توکیو در حالی که قصد لنگر انداختن داشت، دچار سانحه شد که بر اثر آن بیش از یکصد و هزار گالن روغن هیدرولیک وارد آبهای منطقه شد.

در ماه مه سال گذشته نیز ناو جنگی 'یو.اس.اس لیک چامپلاین' که در آبهای بین المللی در حال فعالیت انجام عملیات بود با یک قایق ماهیگیری کره جنوبی برخورد کرد، اما این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.

ماه ژوئن سال گذشته همچنین ناو 'یو.اس.اس فیتزجرالد با یک کشتی فیلیپینی تصادف Crash کرد که به کشته شدن هفت ملوان آمریکایی منجر شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 364409 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟