به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، شاهزاده هنریک - همسر ملکه دانمارک - که به طور عمومی نارضایتی خود را از نابرابری اجتماعی با همسرش مارگریت دوم (ملکه دانمارک) اعلام کرده بود، در 83 سالگی درگذشت. شاهزاده هنریک حتی وصیت کرده بود در کنار همسرش دفن نشود!
خانواده سلطنتی دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد «شاهزاده در آرامش و در خواب در کاخ فردنزبورگ درگذشت و ملکه و دو پسرش در کنار او بودند».
دو هفته پیش مشخص شد او از یک تومور رنج می‌برد، زمانی که هنریک در سفر به مصر بیمار شد در بیمارستان بستری شد اما کمی قبل از مرگش از بیمارستان به کاخش –جایی که می‌خواست لحظات پایانی عمرش را در آنجا بگذراند- منتقل شد.
شاهزاده هنریک در اوت 2017 با سنت‌شکنی از رسمی 459 ساله اعلام کرد تمایلی به دفن شدن در کنار ملکه (همسرش) ندارد. این موضوع بحث‌های زیادی را در پی داشت. هنریک اعلام کرده بود از اینکه ملکه هرگز اعلام نکرد که با او همرتبه است، ناراحت است. کمی بعد از آن کاخ سلطنتی اعلام کرد که هنریک دچار زوال عقل شده است. او همواره از اینکه عنوان «پادشاه» از او دریغ شده بود، ابراز ناراحتی می‌کرد.
طبق رسوم دانمارک زمانی‌ که یک شاهزاده مرد به پادشاهی می‌رسد همسر او نیز عنوان ملکه می‌گیرد؛ اما زمانی که یک شاهزاده زن ملکه می‌شود، همسرش عنوان پادشاهی نمی‌گیرد.
پس از اینکه همه‌پرسی دانمارک در سال 2009 از برابری جنسیتی در روند جانشینی سلطنتی حمایت کرد، هنریک گفت: «امیدوارم مردها هم با زن‌ها برابر شوند». این گفته حمایت برخی در پارلمان از او را برانگیخت. اما هرگز قانونی برای دادن عنوان پادشاهی به او تصویب نشد.


شاهزاده هنریک که بود؟
هنریک تا پنج سالگی در هندوچین فرانسه زندگی کرد. او در دانشگاه‌های پاریس درس خواند و زبان‌های ویتنامی و چینی را آموخت. او همچنین یک سال را (از 1958 تا 1959) در دانشگاه هنگ‌کنگ گذراند.
هنریک که یک نوازنده پیانوی بسیار مشتاق بود، در سال 1934 در فرانسه به دنیا آمد و در سال 1967 با همسرش ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو پسر است. هنریک در موسسات زیادی فعال بود؛ شعر، کتاب و خاطرات می‌نوشت. او همچنین در سال 1999 یک کتاب درباره غذاهای فرانسوی نوشت. هنریک و همسر او یک کاخ در جنوب غربی فرانسه دارند که تابستان‌ها به آنجا می‌رفتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید. 
اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:
پشت پرده آزار شیطانی دختر دانش‌آموز پیرانشهری و اخراجش از مدرسه
فوری/ خودکشی دختر دانش آموز از طبقه‌ سوم مدرسه‌/در کهگیلویه و بویراحمد رخ داد +تصاویر
مرد بدهکار، اداره برق مشهد را به آتش کشید !
حضور احمدی‌نژاد در دادگاه بقایی / مردم به سمت احمدی نژاد هجوم آوردند +فیلم
اولین تصاویر از سقوط اتوبوس به دره در مسیر یاسوج-اصفهان / تیم واکنش سریع اعزام شد
کثیف ترین قرار پنهانی یک زن و شوهر / آنها ندانسته با هم قرار گذاشته بودند!
2 خواهر باجناق ها را به جان هم انداختند / قتلی که در حکیمیه تهران رخ داد
٧ ماه سخت بدون «بنیتا» / پدر و مادر چه گفتند؟!
گرفتار شدن مرد مست در دستشویی + عکس
پیکر سه تن از جانباختگان حادثه نفتکش سانچی وارد تهران شد
این 2 دختر جوان را می شناسید / آنیتا و خواهرش را در یافتن مادرش کمک کنید + عکس
نوعروس به من بله گفت تا از جوان دیگر انتقام بگیرد / لیلا می خواهد با او باشد و ..!
شوهر خواهرم مرا پنهانی آزار و اذیت می کرد / بهروز بدنساز بود و ..! + عکس
کودکی که یخ زد + عکس
پیاده روی قاتلی با سر بریده در شهر + عکس
قتل زن تنها در کارخانه
دختر 23 ساله ای که ساقی شد!
وقتی دختر همسایه مان باردار شده باز هم به زندان افتادم و ..! / عاشق خنده های شیرین رها هستم!
ماجرای زندگی این زن اشک همه را در می آورد!

کدخبر: 357662 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟