ماجرای زشت پیتزای 5000 تومانی در رشت! + فیلم
حجم ویدیو: 26.44M | مدت زمان ویدیو: 00:03:17

از آنجایی که پیتزا غذایی پرطرفدار بین مردم علی الخصوص کودکان و نوجوانان است و از طرفی مشغله های کاری فراوان مردم در طول روز، همین موارد دلایل خوبی برای روی آوردن مردم به سمت این نوع اغذیه فروشی ها است.با توجه به صرفه اقتصادی این نوع پیتزا و پرداخت هزینه کمتر توسط مردم سبب شده، تا درخواست مردم نسبت به غذا های سنتی کم رنگ تر شود.در حالت کلی، قیمت پیتزا به طور میانگین در رستوران های معمولی تا درجه ۱ یا به اصطلاح لاکچری از ۱۶۰۰۰ تومان تا ۳۲۰۰۰ تومان است.حال این سوال مطرح می شود پیتزا ۵۰۰۰ تومانی چیست؟ و چطور تهیه می شود؟

با توجه به شرایط اقتصادی فعلی که شاهد افزایش قیمت فرآورده های گوشتی از جمله گوشت، مرغ، سوسیس و کالباس هستیم مواد اولیه تهیه غذایی به مانند پیتزا هزینه بالایی خواهد داشت اما امروزه دیده می شود قیمت این نوع فست فود که مواد اصلی تهیه آن پنیر پیتزا، سوسیس و کالباس است روز به روز کاهش می یابد.

سوالاتی مطرح می شود که که این پیتزا های ارزان قیمت از چه مواد اولیه ای تشکیل شده اند؟ و این مواد اولیه برای سلامتی انسان مضر است؟

مواد اولیه تهیه پیتزا، خمیر پیتزا، گوشت، قارچ، فلفل دلمه ای، ذرت، پنیر و زیتون است.پنیری که جهت تهیه پیتزا استفاده می شود هزینه ای معادل بیست و پنج هزار و ششصد تومان و ژامبون نود درصد گوشت را بیست و هشت هزار تومان دارد.

در پیتزا های ۵۰۰۰ تومانی از کالباس هایی استفاده می شود که از لحاظ بهداشتی سلامت مشتریان را به خطر می اندازد. قیمت این نوع کالباس ها کیلویی پنج هزار تومان می باشد عموما این نوع کالباس ها بدلیل غیراستاندار بودن آن در سوپرمارکت ها هم مشاهده نمی شود و در دسترس مردم قرار نمی گیرد.

ژامبون نود درصد از گوشتی تهیه می شود که کیلویی سی و پنج هزار تومان است، با این وجود کالباسی که در این نوع پیتزا مورد استفاده قرار می گیرد از چه چیزی ساخته شده است؟

اغلب فروشندگان این پیتزا سیع می کنند با افزودن چاشنی های فراوان به دنبال خوش طعم کردن آن باشند در حالی که کالباس و مواد این پیتزا طعمی ندارند و فقط حجم می دهند.

برای راه اندازی کسب و کاری جدید و ساخت یک پیتزا ۵۰۰۰ تومانی در قدم اول نیاز به تهیه دستگاه ساخت این نوع پیتزا است که بازه قیمتی بین ۳۸ میلیون تومان تا ۵۶ میلیون تومان دارد که توان تولیدی متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.با تهیه دستگاه، ۵۰ درصد راه طی شده است حال نیاز به مواد اولیه تهیه این نوع پیتزا خواهد بود. جعبه پیتزا که با قیمت سیصد تومان تهیه می شود.نوشابه از پانصد تا هفتصد تومان، سس یک نفره صد تومان، قیمت خمیر بین پانصد تا هفصتد تومان کالباس سی درصد معادل چهارصد تومان، قارچ و ادویه سیصد تومان و پنیر هم هشتصد تومان هزینه می شود، که در نهایت یک پیتزا به همراه نوشابه سه هزار تومان تمام شده است. در واقع هر پیتزایی بدون احتساب هزینه های جانبی برای فروشنده دو هزار تومان سود خواهد داشت.

حال با توجه به این که سرطان در ایران بر خلاف دیگر کشور های جهان روند رو به رشدی دارد و از طرفی این نوع اغذیه فروشی ها که به اصطلاح به پیتزا ۵ تومنی معروف است روز به روز در حال افزایش هستند و عمده مشتریان آن ها را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند، چه نظارتی در خصوص کیفیت و سالم بودن این مواد غذایی انجام می گیرد ؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تیراندازی به تنها دختر شهید ایرج ایلانی+ عکس

قاتل بنیتا به قصاص محکوم شد

حکم شیطان پارس آباد به ایستگاه اجرای احکام رسید /اعدام قاتل آتنا اصلانی بزودی

مهناز از ارتباط مادرش با پسر گورکن در دادگاه تهران پرده برداشت + عکس

دختر جوان در دخمه شیطانی شاهین کثیف اسیر شیطان بود و تا پای مرگ رفت+ عکس

دیگر زورم به پسرم نمی رسید ، او را کشتم و به چاهی در شورآباد انداختم + عکس

ناله های مادر ابوالفضل 11 ساله در دادسرا / جوان شیطان صفت به پزشکی قانونی رفت +عکس

اعدام هولناک یک سوری با ضد هوایی داعشی ها / + فیلم 14+

اعتراف عجیب 2 دختر پس از قتل همکلاسی شان + عکس

3 مرد چادر زنانه را از سر گدای مرد کشیدند / در جنوب تهران رخ داد + فیلم

وقتی نیمه شب به اتاق دخترم رفتم، شوهرم را در وضعیت بد در آنجا دیدم!

اشرف زن شوهرداری که در ارتباط کثیف با 2 مرد ناپدید شد + عکس

عاقبت دردناک قضاوت اشتباه از روی ظاهر + فیلم و عکس

قتل داماد به خاطر 40 هزار تومان!

صدورحکم قتل دختر وپسر عاشق به خاطر ازدواج خارج از طایفه ای +عکس

توطئه شوم 4 زن تهرانی برای یک جوان / آن ها مدعی بودند به زور به یک ویلا برده شده اند!

انتقام گیری 4 زن تهرانی به خاطر شکست در ارتباط عشقی با جوان تحصیلکرده + عکس

اعتراف دزدان سوپر مارکت‌ها به زورگیری‌های سریالی در نیمه‌شب تهران +عکس

تیراندازی مرگبار روبروی یک باشگاه شبانه + عکس

راز قتل گروگان ۴۰۰ میلیونی در سینه کارگر باغبان +عکس

حمله مورچه ها به نوزادهای دو قلو رها شده در کنار سطل زباله بیمارستان/در بندرعباس رخ داد + عکس نوزادها

صد روز بستری و روزگار ناخوش علی/ چشم امید بیمار به تصمیم سازمان غذا و دارو + عکس

پدر آتنا اصلانی در اقدام غیر منتظره وکیل پرونده دخترش را غزل کرد + عکس

 

کدخبر: 306192 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟