حمله خرس سیاه به پسربچه 15 ساله در جیرفت + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، محمد کمالی رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت بااعلام این خبر گفت: این پسر نوجوان روز گذشته در حوالی روستای مدین هنگام چرای گوسفندان با این خرس مواجهه می شود و با سنگ پرانی این خرس را مورد آزارو اذیت قرار می دهد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت در ادامه بیان کرد: خرس بعد از اینکه مورد آزار پسر قرار می گیرد به وی حمله می کند و او را با پنجه هایش از ناحیه صورت و دست مجروح می کند، که در نهایت برای مداوا به بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت انتقال داده می شود و هم اکنون حال عمومی وی خوب است.
وی با بیان اینکه خرس آسیایی دارای یک توله بوده است گفت: یکی از دلایل حمله خرس به پسر نوجوان جیرفتی ترس از آسیب دیدن توله است.
وی با اشاره به اینکه این حادثه Incident سومین مورد از حمله خرس سیاه آسیایی در این شهرستان است گفت: حمله این نوع از خرس در روستاهای مسکون و گاوکن جبالبارز به عشایر منطقه نیز اتفاق افتاده است که در هیچ کدام از این موارد خسارت زیادی به جان افراد وارد نشده و تنها زخم های سطحی باعث مجروح شدن این افراد شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت اضافه کرد: مناطق حفاظت شده بحرآسمان و زریاب همانند هلالی بخش های شمالی جیرفت را فرا گرفته اند که در این مناطق گونه های نادری از حیوانات مورد حفاظت قرار می گیرند که خرس سیاه آسیایی یکی از این نوع حیوانات است.
وی ادامه داد: حدود 90 درصد از این گونه نادر در مناطق حفاظت شده این شهرستان و 10 درصد دیگر در استان هرمزگان زیست می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 280040 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟