احتمال زنده بودن معدنچیان گرفتار در معدن آزادشهر گلستان هست

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، این در حالی است که روز گذشته رئیس‌جمهور برای بازدید از محل حادثه Incident راهی آنجا شد. او هدفش از این سفر  را بررسی اقدامات انجام‌شده و بررسی وضعیت خانواده‌های داغدیده و آسیب‌دیده مصدومان و خانواده‌هایی عنوان کرده بود که از عزیزانشان بی‌خبر هستند.
براساس این گزارش، با گذشت 5روز از حادثه انفجار در معدن زمستان‌یورت آزادشهر، تا‌کنون اجساد 22نفر از قربانیان از داخل تونل بیرون کشیده شده و عملیات امدادگران برای رسیدن به محل محبوس شدن بقیه کارگران که در زمان حادثه در انتهای تونل معدن در حال کار بودند ادامه دارد.در همین حال مقدمی، مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان از احتمال زنده بودن محبوس‌شدگان خبر داد و گفت: از مجموع 35نفر معدنچی پیکر 22نفر پیدا و از معدن خارج شده است.
وی ادامه داد: به‌دلیل وجود 3 انفجار در فاصله‌های نزدیک منجر به ریزش‌آوار در 3مرحله شد. امدادگران با تلاش‌های شبانه‌روزی موفق شدند آوار نخستین انفجار را خارج کنند اما پس از پیش‌روی در فاصله 5تا 6متری با ریزش تونل مواجه شدند و عملیات حفاری متوقف شد و امکان عبور از آوار دوم و سوم وجود نداشت.
با این حال کار آواربرداری در دو جبهه در حال انجام است و برای سرعت بخشیدن به عملیات، یک تونل از قسمت پایین معدن در حال حفر است.همچنین از روز گذشته با انتقال دستگاه جدید امدادرسانی به محل حادثه که نوعی لودر به نام پشت‌اندازی است، آواربرداری با سرعت بیشتری در جریان است. از سوی دیگر، از زمستان یورت خبر می‌رسد که هویت بیست و دومین جسد کشف‌شده با انگشت نگاری مشخص شده است. این معدنچی جان‌باخته ایوب نصیری وطن نام دارد. همچنین هاشمیان، رئیس‌کل دادگستری گلستان از آزادی مدیر معدن با قرار وثیقه خبر داد .دادستان استان گلستان نیز اعلام کرد شعبه‌ویژه ای برای رسیدگی به حادثه معدن یورت تشکیل شده است.
بازدید روز گذشته حسن روحانی از معدن زمستان یورت با حواشی زیادی همراه بود. او پس از دیدار با خانواده‌های معدنچیان حادثه‌دیده، راهی محل معدن شد و به سخنرانی در جمع معدنچیان پرداخت. وی گفت: مقصران و خاطیان حادثه انفجار معدن آزادشهر باید محاکمه و درصورت اثبات تقصیر یا قصور به اشد مجازات محکوم شوند.
حسن روحانی اظهار کرد: بی‌شک افراد مقصر یا مقصران وقوع این حادثه تلخ پس از صدور حکم قضایی به مردم معرفی خواهند شد. رئیس‌جمهور با بیان اینکه خسارت مالی قابل جبران است اما موضوع جان افراد متفاوت است، افزود: هیچ‌کس در قبال واردشدن آسیب به جان مردم استثنا نیست و نباید از کنار این قصورها که به واردشدن تلفات جبران‌ناپذیر منجر شد به آسانی گذشت. مطابق وظیفه دینی و شرعی در قبال جان مردم ایران مسئولیم و تلاش می‌کنیم تا حد امکان اندوه این مصیبت وارد شده را کاهش دهیم.
وی همچنین گفت: به وزرای مربوطه و استاندار گلستان دستور دادم زندگی همه کارگران بررسی شود، عقب ماندگی حقوقی آنها جبران شود و اگر مشکل مسکن دارند برای تأمین خانه آنان اقدام شود. استاندار گلستان موظف است به خانه تک تک جان باختگان رفته و مشکلات آنها را بررسی و برای حل آنها برنامه‌ریزی کند. وزیر کار که مسئول پیگیری مشکلات کارگران و حادثه معدن آزادشهر است یک‌ماه دیگر به این منطقه می‌آید تا تمام وعده‌های داده شده را پیگیری کند و اجرای آن را مورد رصد قرار دهد.
حسن روحانی پس از این سخنرانی، زمانی که قصد ترک محل حادثه را داشت، با اعتراض انبوه کارگرانی روبه‌رو شد که هر کدام از آنها دل پردردی داشتند. در این میان یکی ازکارگران رو به وی گفت: آقای رئیس‌جمهور به اینجا خوش آمدید اما فایده‌ای ندارد. ما 22سال در این معدن کار می‌کنیم اما شما نمی‌دانید معدنکار یعنی چی. 40نفر را از دست دادیم. 170بچه بی‌پدر شدند. 40زن بیوه شدند. چرا ایمنی ندارد اینجا.
ما چند سال پیش در دادگاه آزادشهر شکایت کردیم، اما ما را زدند. پارسال به مقابل فرمانداری رفتیم که به‌خاطر نگرفتن 14ماه حقوق اعتراض کنیم. با خانم‌هایمان آمدیم که حق‌مان را بگیریم. یعنی شما باخبر نشدید؟ من 20میلیون تومان از این شرکت طلب دارم اما 10هزار تومان در خانه‌ام نیست که بچه‌ام را ببرم دکتر. آقای رئیس‌جمهور، کارگر اینجا ماهی یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد. با یک میلیون تومان می‌شود زندگی کرد؟
هرکس اینجا بازنشسته می‌شود، ماهی یک میلیون و 400هزار تومان حقوق می‌گیرد. چه کار کند؟ این معدن 1700متر در دل کوه رفته بدون تهویه. مسئولان کجا هستند؟ می‌گویند که معدن گاز نداشته. دروغ می‌گویند.
ساختمان پلاسکو 14نفر جان باختند، چه کار کردید؟ اینجا 40نفر مردند. نان نداریم بخوریم. شما تا حالا کجا بودید؟ بیمه‌های ما را نمی‌ریزند. بیمه ما را به‌عنوان کتابدار و آرایشگر رد می‌کنند تا حق سختی کار نگیریم. ما دیگر نمی‌توانیم در این معدن کار کنیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

راز دوران مجردی زن شوهردار لو رفت / همه چیز با دنیا آمدن بچه برملا شد و... + عکس

خواننده موسیقی سنتی شاگرد اول دانشگاه شریف را طلاق داد / شیوا و شوهرش هر دو نابغه بودند ولی ...

سقوط سالار عقیلی و گروهش در اجرای زنده + فیلم

راز شوم پرسه زنی های شقایق و شایان با خودروی لوکس در خیابان های تهران

بلایی که داماد پولدار پس از 45 روز بر سر نوعروس جوان مشهدی آورد

عاقبت زندگی مردی با 13 مار در قلهک تهران / او را به دادگاه بردند و ...

مرد مزرعه دار وقتی علوفه ها را به طویله بردم سراغم آمد و ... / از ترکیه به ایران فرار کردم

این زن جوان 2 شوهرش را به جان هم انداخت!+ عکس

فوری / جسد 13 معدن کار دیگر پیدا شد

تصادف ستاره ورزشی با یک زن عینکی + عکس

بازیگر مشهور سینما به حیوان آزاری متهم شد! +عکس

قاتل جوان ایرانی پس از فرار از فیلیپین در مشهد دستگیر شد

خودکشی پسر دبیرستانی که خود را از طبقه هشتم برج آلتون پایین انداخت

پرونده قتل 3 قمارباز در تهران

ظهور موش های مشروب خوار !

یک جمله خواهر، قاتل برادرش را لو داد+ عکس

احتمال زنده بودن معدنچیان گرفتار در معدن آذرشهر گلستان هست

اعتراف به قتل تلخ در جشن عروسی

تصاویری دلخراش از سوختن مرد جوان + 14+

پسر رضا شاه در گذشت +عکس

 

کدخبر: 262910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟