آتش نشان ها موفق به برداشتن دیوار ضلع غربی ساختمان پلاسکو شدند

سید جلال ملکی گفت: درحال حاضر شاهد هستیم که همچنان دود زیادی در محدوده ساختمان پلاسکو مشاهده می شود و این دود نیز ناشی از لایه برداری های آوار است.

وی افزود: با هر بار لایه برداری اکسیژن به آتش خاموش و نهفته می رسد و بار دیگر آتش شعله ور می شود .

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به حجم قابل توجه اجناس در طبقات زیرین ساختمان پلاسکو اظهار کرد: حجم قابل توجهی نخ ، پارجه و ... در طبقات پایین ساختمان انبار بوده و در طی آتش سوزی این اجناس به طور کامل سوخته اند .

ملکی ادامه داد: آتش نشانها در حال خاموش کردن کامل آتش بودند که به یکباره ساختمان ریزش کرد به همین خاطر آوار به روی اجناس سوخته شده ریخته و پس از هر بار آوار برداری آتش بار دیگر شعله ور می شود .

سخنگوی سازمان آتش نشانی با تاکید بر آماده بودن آتش نشانها برای خاموش کردن آتش در محوطه ساختمان پلاسکو تصریح کرد: آتش نشانها با سرلوله ها به صورت کاملا آماده در محوطه حضور دارند و هر بار که آتش شعله ور می شود در یک عملیات نسبت به خاموش کردن آتش اقدام می کنند.

وی از برداشت شدن کامل دیوار حائل بین پاساژ کویتی ها و ساختمان پلاسکو خبر داد و خاطر نشان کرد: یک دیوار نیمه شکسته بین پاساژ کویتی ها و ساختمان پلاسکو وجود داشت که در طی آوار وضعیت بسیار خطرناکی پیدا کرده و احتمال سقوط Fall آن وجود داشت.

ملکی ادامه داد: آتش نشانها امروز در یک عملیات دشوار این دیوار را به طور کامل برداشته و خوشبختانه خطر در این محدوده مهار برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 239771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟