افزایش ۳.۸ درصدی تلفات تصادفات در اصفهان، نمود بی‌توجهی به قوانین رانندگی است

به گزارش رکنا،سرهنگ علی‌اصغر زارع روز چهارشنبه افزود: حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر پارسال در حوادث رانندگی جاده‌های استان اصفهان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ معادل ۳.۸ درصد بیشتر شده است.

رییس پلیس راهور اصفهان با بیان اینکه بیشترین آمار تلفات تصادفات به ترتیب مربوط به شهرستان‌های اصفهان، کاشان، نجف‌آباد و شاهین‌شهر و میمه است، گفت: برنامه‌ریزی برای اصلاح فرهنگ‌ رانندگی در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ زارع یادآور شد: بنا بر اعلام پزشکی قانونی اصفهان، ۷۷۹ نفر از جان باختگان تصادفات رانندگی استان در جاده‌های برون شهری، ۳۹۸ نفر در مسیرهای درون شهری و سایر آنها در دیگر مسیرها دچار حادثه شدند.

وی افزود: بالغ بر ۳۳ هزار نفر نیز سال گذشته بر اثر تصادفات رانندگی مصدوم شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۹ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: خستگی و خواب‌آلودگی، استفاده از تلفن همراه و سرعت غیر مجاز حین رانندگی از عوامل جان باختن افراد در تصادفات است.

به گفته رییس پلیس راهور اصفهان، برخی از رانندگان متخلف، علاوه بر بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی به جریمه آن هم توجهی ندارند و به تردد و نقض قوانین رانندگی در خیابان‌ها ادامه می‌دهند.

سرهنگ زارع تصریح کرد: این گروه از رانندگان بدون توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی در کمترین زمانی با مبلغ سنگین خلافی رو به‌رو می شوند ولی به داشتن بیمه شخص ثالث خودرو دلخوش هستند درحالیکه باید در نظر داشته باشند پرداخت خسارت از سوی شرکت بیمه تحت شرایطی صورت می‌گیرد و با کسر «فرانشیز» همراه خواهد بود.

کدخبر: 999992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟