بازداشت شکارچیان بی رحم ۴ راس جبیر  + عکس دلخراش

به گزارش رکنا ، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور بیان کرد : به دنبال گزارش های دریافتی مبنی  بر شکار غیرمجاز حیوانات وحشی در حوزه استحفاظی  شهرستان راور، با تلاش شبانه روزی نیروهای  گشت یگان حفاظت از محیط زیست و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی، دو  شکارچی غیرمجاز و مسلح غیربومی شناسایی شدند.

قاضی مجتبی استوار زاده  با اشاره به این که پس از دستگیری شکارچیان توسط دوستداران محیط زیست، پرونده قضایی تشکیل و در این عملیات تعداد سه قبضه سلاح و همچنین لاشه چهار راس جبیر نیز کشف و ضبط شد، اظهار کرد: هنگام  بازپرسی از متهمان ، شکارچیان به  جرم  ارتکابی خود اقرار کردند  و در این خصوص قرار تامین کیفری متناسب صادر شد.

وی تاکید کرد: مطابق با ماده ۱۳ قانون صید و شکار و همچنین قانون مجازات اسلامی برای شکار حیوانات وحشی و اقدامات علیه محیط زیست مجازات حبس از ۹۱روز  تا سه سال و همچنین جزای نقدی درنظر گرفته شده است. وی در پایان گفت : این مرجع قضایی به عنوان حافظ منافع عمومی هیچ گونه اغماض و مماشاتی را در برخورد با متعرضان  به محیط زیست نخواهد داشت و به شدت با متخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

 

کدخبر: 989474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟