مرگ تلخ 2 کارگر در یک روز  / در مشهد رخ داد

به گزارش رکنا، دیروز دو کارگر به علت حوادث کارگری جان خود را از دست دادند. نخستین کارگری که جانش را از دست داد در یک مغازه ابزارفروشی کار می‌کرد. اما دومین حادثه در غرب مشهد رخ داد، جایی که یک کارگر ساختمانی جوان هنگام کار جان خود را از دست داد. تحقیقات درباره مرگ هر دو کارگر ادامه دارد، اما به نظر می‌رسد بی‌دقتی و رعایت‌نکردن نکات ایمنی از جمله دلایل اصلی مرگ دیروز این کارگران باشد.

ساعت ۸:۱۰‌دقیقه دیروز با اعلام حادثه‌ای در یک واحد صنفی، نجاتگران ایستگاه ۳۶‌آتش‌نشانی مشهد به محل حادثه که یک مغازه ابزارفروشی بود اعزام شدند. سرعت عمل امدادگران برای رسیدن به مقصد نیز نتوانست مانع مرگ کارگر مشهدی شود. 

امدادگران در مغازه ابزارفروشی با مردی چهل و پنج ساله روبه‌رو شدند که بین بالابر و دیوار داخلی در این فروشگاه محبوس شده بود. حادثه‌ای که منجر به مرگ کارگر پیش از رسیدن امدادگران به محل حادثه شد. آتش نشانان فرد گرفتار میان بالابر و دیوار را بیرون کشیدند، اما معاینات اولیه نشان داد که این فرد در اثر شدت حادثه جان باخته است.

دومین حادثه خونین کارگری برای یک کارگر ساختمانی در غرب مشهد رخ داد. این کارگر ساختمانی 26 ساله بود و هنگام کار برخلاف دیگر پرونده‌های مرگ کارگران که بیشتر بر اثر سقوط از ارتفاع به طرز دل‌خراشی جان می‌بازند، به شکل خیلی ساده و پیش پا افتاده شکار مرگ شد.

این کارگر جوان از صبح زود فعالیت در ساختمان نیمه‌کاره را آغاز کرده بود، اما هنگامی که در طبقات پایین مشغول کار بود، درست بالای سرش به دلایل نامعلومی چند آجر از روی دیوار سقوط و یکی از این آجر‌ها مستقیم به سر این کارگر برخورد می‌کند. تماس فوری دیگر کارگران حاضر در این ساختمان با اورژانس هم سودی نداشت، تا جایی که این جوان پس از انتقال به بیمارستان جان سپرد.

با اعلام خبر مرگ مشکوک این کارگر جوان، مأموران انتظامی در محل حادثه حضور یافته و پیگیر جزئیات مرگ این مرد جوان شوند. با گزارش پلیس از این حادثه که منجر به مرگ ناگهانی کارگر جوان شده بود، در این زمینه پرونده قضایی تشکیل و جسد متوفی به پزشکی قانونی منتقل شد.

کدخبر: 988230 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟