آب جسد پسر جوان را پس نمی دهد / تراژدی غمناک در رودخانه سزار

به گزارش رکنا، محمد میرزایی مقدم مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم آباد روز شنبه اظهار کرد: در روزهای گذشته در پی اعلام یک گزارش مردمی مبنی بر غرق شدن جوان ۱۷ ساله در رودخانه سزار بلافاصله اکیپ غواصی سازمان به محل غرق شدگی در آبشار بیشه اعزام و جستجوها برای یافتن شخص غرق شده آغاز شد.

وی افزود: این جوان ظاهرا بعد از شیرجه زدن و قرار گرفتن در جریان آب غرق شده بود که محل وقوع حادثه به طور کامل مورد تفحص قرار گرفت.

میرزایی مقدم بیان کرد: با توجه به شرایط جوی و بارندگی‌های تندری در جو استان، جستجوها تا شب ادامه یافت که به علت تاریک شدن هوا عملیات جستجو متوقف متوقف و روز بعد مجددا تیم غواصی به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: با وجود افزایش دبی و سرعت جریان آب رودخانه تا مسافت سه کیلومتر پایین دست رودخانه سزار برغم گل آلود و خروشان بودن مورد تفحص قرار گرفت اما بی نتیجه ماند.

میرزایی مقدم عنوان کرد: تیم غواصی سازمان آتش نشانی روز گذشته برای بار سوم به رودخانه سزار اعزام و کیلومترها پایین‌تر از آبشار و محل غرق شدگی در ایستگاه قطار ۵۰۱ به منظور جلوگیری از عبور احتمالی جسد اقدام به نصب فنس در درون رودخانه نمود و امروز نیز غواصان و عوامل سازمان آتش نشانی مجددا به پایین دست محل حادثه اعزام خواهند شد.

رودخانه سزار که شاخه اصلی رود دز است، آب‌های خود را از مناطق کوهستانی الیگودرز، ازنا، دورود، اشترینان و بروجرد دریافت می‌کند و در مسیر راه‎آهن سراسری به سوی جنوب ایران سرازیر می‌شود. این رودخانه در پایین دست، رودخانه دز نامیده شده و سد بزرگ دز روی این رودخانه ساخته شده است.

از شاخه‌های مهم سزار، رود تیره است که پس از دریافت آب‌های اشترینان(گله رود، سراب سفید، کرتول و چند رود دیگر) به رودخانه ماربره (که از به هم پیوستن آب‌های الیگودرز، دورود و ازنا تشکیل می‌شود) می‌پیوندد.

این رودخانه از به هم پیوستن دو رودخانه ماربره و تیره در شهر دورود تشکیل می‌شود که از این محل تا ایستگاه تنگ پنج که با رودخانه بختیاری تلاقی می‌کند سزار نامیده می‌شود.

کدخبر: 987915 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟