واکنش پلیسی به فیلم سرقت خشن در بزرگراه صدر

به گزارش رکنا، روز سه‌شنبه گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد چهار مرد زورگیر با دو موتورسیکلت در ترافیک زیر پل صدر ناگهان مقابل یک خودروی عبوری پیچیده و دو نفر از موتورسواران پیاده شده و پس از باز کردن در خودرو و تهدید راننده با قمه گوشی تلفن همراه وی را سرقت کرده و بلافاصله سوار بر موتور از محل فرار کردند. این در حالی بود که صدای تیراندازی نیز در فیلم به گوش می‌رسید.

انتشار این فیلم که نشان می‌داد سارقان بی‌پروا در روز روشن و مقابل چشمان رهگذران و رانندگان خودروهای عبوری دیگر سرقت مرتکب شدند واکنش‌های بسیاری را در پی داشت.

در همین رابطه دستگاه قضایی به منظور صیانت از امنیت روانی جامعه، از صدور دستور ویژه قضایی برای بررسی موضوع و شناسایی عوامل دخیل خبر داد. تحقیقات قضایی لازم در خصوص این ماجرا تحت رصد و نظارت دادگستری کل استان تهران در حال انجام و پیگیری است.

همچنین در پی انتشار ویدیویی از صحنه یک سرقت در محدوده بزرگراه صدر، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت نیز توضیحاتی را ارائه و اعلام کرد که تیراندازی انجام شده در این محدوده نه از سوی سارقان بلکه از سوی یکی از مأموران نظامی حاضر در این محل بوده است.

در این اطلاعیه آمده است : «با انتشار فیلم سرقت به عنف از سرنشین یک دستگاه خودرو سواری توسط چهار نفر سارق با سلاح سرد و شنیده شدن صدای تیراندازی، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است. تحقیقات اولیه حکایت از آن دارد که تیراندازی از سوی سارقان نبوده و یکی از مأموران نظامی حاضر در محل سرقت، برای جلوگیری از فرار سارقان اقدام به‌ تیراندازی کرده است.»

هرچند دستگاه قضایی و پلیس خبر از پیگیری ویژه این پرونده داده‌اند اما نکته قابل تأمل و توجه این است که وقوع چنین جرایمی نشان‌دهنده بی‌پروا و یا جری شدن مجرمانی است که انگار دیگر برای زورگیری و سرقت نیازی به تاریکی هوا و خلوت بودن محل سرقت نمی‌بینند.

کدخبر: 987817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟