دستگیری باند رسیدساز جعلی در زنجان

به گزارش رکنا، سرهنگ سیداحمد موسوی امروز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه اظهار کرد: در پی مراجعه و شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتای شهرستان خدابنده مشخص شد، شخص یا اشخاصی با ارائه رسید جعلی در قبال خرید کالا اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند، که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان خدابنده قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی از طریق سایت دیوار اقدام به درج آگهی فروش کالا نموده و شخصی به عنوان خریدار با برقراری تماس تلفنی پس از دریافت شماره کارت شاکی، با ادعای واریز اینترنتی هزینه کالا اقدام به ارائه رسید پرداخت بانکی می‌نماید، در ادامه مالباخته پس از ارسال جنس فروخته شده و بررسی حساب بانکی‌ خود متوجه می‌شود هیچ‌گونه وجهی به حساب بانکی واریز نشده و رسید ارائه شده جعلی بوده است.

این مقام انتظامی گفت: با انجام تحقیقات تکمیلی سایر مالباختگان شناسایی و با اخذ دستور قضایی ۳ نفر متهم به هویت‌های معلوم در استان‌های هم‌جوار شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شدند.

وی یادآور شد: متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شدند ولی با بررسی‌های فنی و تخصصی انجام شده به کلاهبرداری از افراد با این شگرد در استان‌های مختلف اعتراف کرده و با دستور قضایی روانه زندان شدند.

موسوی با بیان اینکه متهمان با استفاده از برنامه رسید ساز جعلی توانسته بودند از ۳۳۰ نفر در سراسر کشور به ارزش تقریبی ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کنند، تصریح کرد: با هوشیاری کارآگاهان پلیس فتا تعداد ۱۸ فقره مهر و فاکتور جعلی، ۴ دستگاه گوشی همراه و تعداد زیادی سیم کارت از متهمان دستگیر شده کشف شد.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان زنجان با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به فعال‌سازی پیامک حساب بانکی خود اقدام کنند، خاطر نشان کرد: کاربران و صاحبان صنوف قبل از هرگونه معامله و تحویل کالا حتماً از واریز وجه به حساب بانکی خود مطمئن شده و صرفا به رسیدهای پرداخت ارسالی از طریق شبکه‌های اجتماعی اکتفا نکنند.

کدخبر: 986434 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟