مصدومان حوادث آتش نشانی در مهاباد ۲ برابر شد

به گزارش رکنا، سردار فداکار روز شنبه اظهار کرد: یک هزار و ۱۵۱ مورد آتش سوزی  طی سال گذشته در مهاباد گزارش شد که از این تعداد ۹۲۰ مورد در داخل شهر و مابقیه در خارج از محدوده و بنا به درخواست مدیریت شهری بوده است.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته با اقدام به موقع امدادگران ۱۲۲ نفر از مرگ نجات یافته و متاسفانه ۳۵ نفر نیز جان خود را ازدست دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: پارسال همچنین ۷۴ مورد حوادث و تصادف های جاده‌ای، چهار مورد غرق شدگی، ۵۵ مورد دفع حیوانات موذی و مابقی امدادرسانی متفرقه شامل رهاسازی از آسانسور، نجات حیوانات اهلی، رفع نشست گاز و سیلاب نیز با موفقیت انجام شد.

احمدی با بیان اینکه آموزش مهم‌ترین راه مقابله با کاهش حوادث احتمالی است، گفت: در طول یک سال گذشته ۸۰ کلاس آموزشی در زمینه نکات ایمنی و راه‌های مقابله با آتش‌سوزی، توسط ماموران این سازمان به دانش‌آموزان، مربیان و کارکنان ادارات به صورت رایگان ارایه شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای افزایش ایمنی و حفظ سلامت شهروندان، صدور پایان کار آپارتمان‌ها از سوی شهرداری مهاباد، منوط به نصب و راه‌اندازی کپسول و تجهیزات آتش‌نشانی در آنهاست، افزود: پارسال ۱۸۲ گواهی ایمنی برای ساختمان و واحدهای تجاری و آموزشی صادر شده‌ است.

وی تاکید کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی می توانند با شماره تلفن ۱۲۵، این سازمان در طول شبانه‌روز تماس حاصل کنند.

به گزارش ایرنا، روزانه به طور میانگین ۱۵۰ تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان برقرار ولی کمتر از ۱۰ درصد آن منجر به عملیاتی می‌شود.

هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، بیش از ۴۵ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

کدخبر: 986115 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟