ثبت اولین اهدای عضو استان چهارمحال و بختیاری در سال جدید

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد،  مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از ثبت اولین اهدای عضو استان در سال جدید خبر داد و گفت: کلیه ها و کبد فرد بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

پانته‌آ رمضان‌نژاد روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: مرگ مغزی مرحوم داریوش علی اکبریان دهکردی ۵۰ ساله که براثر خونریزی مغزی در مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی شهرکرد بستری شده بود، روز گذشته از سوی تیم پزشکی تایید شد.

وی افزود: پس از تایید مرگ مغزی بیمار از سوی پزشکان، خانواده وی همزمان با لیالی پر فیض قدر با سخاوتمندی رضایت به اهدای عضو دادند.

مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در نهایت عمل جداسازی اعضای این بیمار انجام و کلیه‌ها و کبد وی به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

رمضان‌نژاد از خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی قدردانی کرد وگفت:به منظورترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقمندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند و این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.

بخش پیوند کبد بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد به عنوان تنها بخش پیوند در غرب کشور در دولت سیزدهم و در اواخر سال ۱۴۰۱ افتتاح شد و مجهز به امکانات و نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص با توانمندی‌های خاص علمی است.

کدخبر: 984722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟