نجات موتورسواران گرفتار در باتلاق ارتفاعات مرند

به گزارش رکنا، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گفت: ساعت ۲۰ شب گذشته ۱۱ فروردین، گزارش مفقود شدن چهار نفر از اعضای تیم موتورسواری که برای موتورسواری به ارتفاعات شور درق و کوه‌های بناب مرند رفته بودند، به هلال احمر اعلام شد.

حمید منجم ادامه داد: بلافاصله سه تیم از هلال احمر با ۱۵ نفر نجاتگر و یک تیم از هیئت‌های کوهنوردی و موتورسواری به منطقه اعزام شدند.

مسئول تیم امداد و نجات حاضر در صحنه هم در خصوص این عملیات گفت: عملیات جستجو و نجات به دلیل تاریکی شب، سرمای هوا و باتلاقی بودن منطقه در شرایط دشوار و طاقت‌فرسا، تا ساعت ۳ بامداد روز ۱۲ فروردین به طول انجامید.

کاظمی اظهار کرد: با تلاش بی‌وقفه تیمهای نجات، هر چهار نفر در منطقه گرفتار شده در گل و لای و باتلاق پیدا و به سلامت به پایین کوه منتقل شدند.

وی ادامه داد: موتورسواران گرفتار شده جزو تیم‌های آماتور موتورسواری بودند و بدون تجهیزات مناسب و آشنایی کافی با عوارض و مخاطرات منطقه به ارتفاعات رفته بودند که موتورهایشان در باتلاق گیر کرد و خودشان هم دچار سرمازدگی شدند.

جمعیت هلال‌احمر با ۴۶ پایگاه امداد و نجات و ۲۲۰ امدادگر و ۶۵ دستگاه خودروی امدادی در تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل است.

«شوردرق» یکی از دهستان‌های رودقات بخش مرکزی شهرستان مرند است و در غرب ارتفاعات میشو واقع است.

مرند در ۶۵ کیلومتری تبریز واقع است و به دلیل وجود ارتفاعات میشو داغی، پیربالا و سامبوران مورد توجه کوهنوردان و گردشگران است.

کدخبر: 984496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟