آمادگى ژاپن براى همکارى متقابل با ایران در عرصه مبارزه جهانى با موادمخدر

به گزارش رکنا، دکتر اسکندر مؤمنی که به‌منظور شرکت در اجلاس سالانه کمیسیون موادمخدر سازمان ملل متحد به وین سفر کرده است، عصر امروز با هیرومینامى، رئیس هیئت ژاپن دیدار کرد و گفت: بین دو کشور روابط تاریخی به قدمت 100 سال وجود دارد و این روابط همواره رو به توسعه و گسترش است و مردم ایران نیز نسبت به کشور شما و ‌مردمان آن نگرش مثبت دارند.

وی افزود:از دولت ژاپن و به خصوص سفیر آن کشور در تهران برای حمایت‌های مستمر خود از برنامه مشارکت کشوری در زمینه مبارزه با مواد مخدر تشکر ویژه خود را ابراز می دارم.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشورمان بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی ، در کنار بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر دنیا یعنی افغانستان قرار گرفته است و در همین راستا، اقدامات گسترده‌ای برای مبارزه با این بلای خانمان‌سوز انجام می‌دهد و تاکنون افراد زیادی در راه مبارزه جهانی با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند.

وی بیان داشت: ایران تمایل دارد پیش نویس سند همکاری با کشور ژاپن به‌منظور ارتقاء همکاری‌ها، تبادل اطلاعات عملیاتی و شناسایی سران باندهای قاچاق مواد مخدر، روان‌گردان‌ها، پیش سازها و NPS و انتقال تجارب موفق و مبتنی بر علم در زمینه پیشگیری، درمان، بازتوانی و صیانت اجتماعی تنظیم کند.

رییس هیأت ژاپن نیز در این دیدار مجددا بر اراده کشورش نسبت به پشتیانی  از اقدامات و فعالیت های جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی همچنین با استقبال از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه کاهش تقاضا، درمان معتادین و کاهش آسیب ناشی از سوء مصرف، از آمادگى دولت ژاپن برای کمک متقابل در پروژه های مربوطه و مشارکت با ایران به منظور اجرای پروژه های مشترک خبر داد.

دکتر اسکندر مؤمنی

کدخبر: 980446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟