دستگاه‌های کم کار در مبارزه با مواد مخدر به دادستانی معرفی می شوند

به گزارش رکنا از لرستان؛ حجت الاسلام سعید شهواری روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت مرکز ماده ۱۶ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: مسئله معتادان متجاهر یکی از معضلات شهر خرم‌آباد و استان می باشد که دادگستری نسبت به رفع  این موضوع دغدغه مند است و ساماندهی و بازپروری این افراد را به صورت مستمر رصد و پیگیری می‌کند.

وی مسئله معتادان متجاهر را یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و افزود: وجود معتادان متجاهر چهره خوبی را از شهر به نمایش نمی‌گذارد و برای شهروندان و همچنین گردشگران ناخوشایند است.

رییس شورای قضایی لرستان با بیان این که معتادان متجاهر نیزبخشی از مردم و جامعه هستند که در نتیجه کم کاری متولیان فرهنگی ، دستگاه‌های آموزشی و خانواده به این جا رسیده‌اند، گفت: پدیده معتادان متجاهر به نظام زندگی شهری آسیب و آن را بر هم می‌زند همچنین سبب ارتکاب جرایم خرد می‌شود.

حجت الاسلام شهواری یادآورشد: وجود این اشخاص به لحاظ روانی امنیت خانواده‌ها را از بین می‌برد بنابر این باید اقدام اساسی در این خصوص صورت گیرد چرا که جذب اعتبار نیازمند پیگیری حضوری، جدی و پای کار آوردن مراجع مربوطه است و باید برای رفع این معضل، مدیران ارشد استان را پای کار آورد.

وی افزود: در بازدید میدانی  مشخص شد ظرفیت کمپ‌های ماده ۱۶ باید در استان افزایش پیدا کندو همه باید به بالا رفتن این ظرفیت کمک کنند و همچنین از ظرفیت موجود نیز به نحو احسن و اکمل استفاده شود.

رییس کل دادگستری لرستان جذب اعتبارات در این زمینه را نیازمند پیگیری حضوری و جدی و نیز پای کار آوردن مراجع مربوط دانست و گفت: برای کمک به شهر، استان و همشهری‌هایمان که در این دام افتاده‌اند باید مطالبه‌گر بود و همچنین برای حل این معضل باید مدیران ارشد استان پای کار بیایند.

حجت الاسلام شهواری افزود: بازدید میدانی از مراکز ماده ۱۶ استان  مشخص شدکمک‌ها و بودجه حال حاضر کفاف مخارج این مراکز را نمی‌دهد و جذب اعتبارات باید بر اساس ظرفیت و نیازمندی موجود در استان باشد تا تسهیل گری، ایجاد تعاون و همکاری بین دستگاه‌ها و مدیران مربوطه محقق شود.

جلسه بررسی وضعیت مرکز ماده ۱۶ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان به ریاست رییس کل دادگستری و با حضور دادستان مرکز استان، معاون حفاظت اطلاعات دادگستری، معاون برنامه ریزی دادگستری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مدیر کل بهزیستی، شهردار خرم‌آباد و جمعی از مدیران استانی در سالن جلسات دادگستری برگزار شد.

 

مهدی زکی پور/ لرستان

کدخبر: 957398 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟