۷۲ درصد از مجروحان چهارشنبه سوری زیر ۱۸ سال هستند + جزییات

به گزارش رکنا از لرستان؛ دکتر بهرام دلفان در آیین تجلیل از خیرین جامعه سلامت با اشاره به فرهنگ دیرینه چهارشنبه سوری که پرهیز از هرگونه اقدام خطر ناک و آزار دهنده است، بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهار شنبه سوری را در تضاد با این آیین برشمرد وافزود: سوء استفاده از آیین چهار شنبه سوری  همواره زیان های مالی و جانی غیر جبران ناپذیر برای شهروندان بدنبال داشته  است. 

وی با هشدار نسبت به پیامدهای تلخ حوادث چهار شنبه سوری، گفت : علاوه براینکه سبب تحمیل هزینه بر درمان در بیمارستانها می شود باعث بخطر افتادن سلامت  مردم نیز می گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در همایش تجلیل از خیرین سلامت  با حضور جمعی از خیرین ، امام جمعه موقت خرم آباد، معاون اجتماعی استانداری لرستان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان ،روسای شبکه بهداشت شهرستانها در سالن همایش بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد  سخن می گفت، به نقش ارزشمند خیرین در توسعه ، تجهیز و احداث مراکز درمانی اشاره کرد و گفت : با توجه با اینکه اعتبارات دولتی محدود هستند، لذا مشارکت  خیرین نیک اندیش  می تواند یاریگر ما در ارایه خدمات درمانی مطلوب به بیماران باشد .

وی افزود: متاسفانه تعرفه های درمانی ۳۰درصد افرایش یافته ومخارج درمانی ۳۰۰درصد افزایش داشته  و این امر باعث تاخیر در پرداخت کارانه همکاران شده است.

دکتر بهرام دلفان افزود: بدلیل منابع مالی محدود، سال گذشته تنها ۴ آمبولانس به استان اختصاص یافت. در حالی است که طی هفته گذشته ۱۰ آمبولانس مجهز با اعتبار ۲۳میلیارد تومان توسط علی دولتشاهی خیرلرستانی به دانشگاه علوم پزشکی اهدا شد.

دکتر دلفان با اشاره به پیشرفتهای علمی در کشور و استان گفت : در گذشته پزشکان پاکستانی و هندی در کشور بیماران  را معالجه می کردند در حالی که امروز در استان لرستان دانشجوی پزشکی هندی و پاکستانی گ تربیت می کنیم.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: از سال ۸۵ تاکنون ۷ هزار عمل قلب باز در مراکز درمانی استان انجام گرفته است

در این مراسم از خیرین حوزه سلامت تجلیل بعمل آمد. 

این گزارش حاکیست کاظم مرادی فرد  رییس مجمع خیرین سلامت لرستان بعنوان رییس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کشور انتخاب شد.

مهدی زکی‌پور/ لرستان 

کدخبر: 979373 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟