کلاهبردار ۱۰ میلیاردی خرید حواله خودرو به دام افتاد / شگردش چه بود؟

به گزارش رکنا، سرهنگ حسین غنیمتی امروز (۲۰ اسفند ماه) اظهار کرد: درپی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی ، بررسی‌ها حاکی از خریدن حواله یک دستگاه تراکتور توسط شاکی بود که پس از واریز وجه حواله خریده‌شده، فروشنده دیگر جوابگوی تلفن همراه نبود. موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از گرفتن اظهارات شاکی و با اقدامات فنی و پلیسی، سه نفر متهم به ‌هویت‌های معلوم در استان‌های مختلف شناسایی شدند و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتای استان انتقال داده شدند.

او بیان کرد: در تحقیقات اولیه، متهمان به بیش از ۲۱ فقره کلاهبرداری به ارزش مالی ۱۰ میلیارد ریال با این شگرد در فضای مجازی اعتراف و اقرار کردند که با انتشار آگهی دروغ فروش تراکتور، پس از ترغیب شهروندان به پرداخت مبلغ حواله خریداری‌شده گوشی تلفن را خاموش می‌کردند.

غنیمتی با بیان اینکه کلاهبرداران سایبری با تبلیغات و انتشار آگهی دروغ به قیمتی پایین‌تر از ‌بازار، درصدد کلاهبرداری از مردم هستند، افزود: مردم ثبت‌ نام، خرید و فروش خودرو را از طریق نمایندگی‌های معتبر و دارای مجوز قانونی انجام دهند.

کدخبر: 979043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟