۹۰دقیقه دلهره در آسمان کیش / موتور هواپیما در آسمان کیش آتش گرفت + فیلم و جزییات

به گزارش رکنا، همه چیز برای یک پرواز خوب آماده بود و پس از دقایقی هواپیما از روی باند بلند شد.هنوز هواپیما مسیر زیادی راطی نکرده بود که مسافران کنار بال سمت راست بادیدن آتشی که از موتور هواپیما بیرون می‌آمد وحشت زده شدند.مسافران به‌سرعت مهمانداران را خبر کردند وچند ثانیه بعد مشخص شد موتور شماره یک هواپیما آتش گرفته است.

خلبان پرواز با اعلام این موضوع به برج مراقبت شروع به چرخیدن روی جزیره کیش کرد.‌ مسافران که دیگر متوجه آتش‌سوزی در موتور هواپیما و چرخش این غول آهنین به دور خود بر فراز جزیره شده بودند وحشت‌زده دست به دعا برداشتند.دقایقی بعد خلبان اعلام کرد که مشکلی برای فرود ندارد اما باید سوخت هواپیما تخلیه شود و برای همین ممکن است دقایقی در حال چرخیدن روی جزیره باشند. روی زمین اما اوضاع فرق می‌کرد، با مشخص شدن مشکل برای هواپیما مسئولان فرودگاه باند را برای فرود بویینگ آماده کردند و تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر سریعا راهی فرودگاه شدند و برای فرود هواپیما آماده ماندند.

مردم جزیره هم با چشمانی کنجکاو و نگران هواپیمایی را می‌دیدند که در آسمان در حال چرخیدن است.سرانجام بعد از گذشت ۹۰دقیقه وحدود ساعت ۱۴و۴۵ دقیقه بعد از ظهر، خلبان اعلام کرد که آماده فرود است و با تخلیه سوخت می‌خواهد در باند فرود بیاید. نیروهای آتش‌نشانی،هلال‌احمر و امنیتی کنار باند حاضر شدند و هواپیما پس از دور نهایی و کاهش ارتفاع به سمت باند فرودگاه آمد.خوشبختانه با مهارت خلبان و با وجود از دست دادن موتور شماره یک، هواپیما سالم و بدون مشکل روی باند فرود آمد و تمامی مسافران از آن خارج شدند تا احتمال یک حادثه مهیب هوایی دیگر خوشبختانه ختم بخیر شود.یکی از کاربران فضای مجازی مدعی شد روز قبل با این هواپیما به بوشهر رفته و هواپیما شبیه اتوبوس بوده است. یکی از اهالی کیش هم گفت: هواپیما را در آسمان دیدم که از پشت موتورش آتش خارج می‌شد و تمام مدت نگران بودم اتفاقی رخ ندهد.

مجید غمخوار

کدخبر: 978216 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟