در جلسه دادگاه امیر تتلو چه گذشت؟  / صبح دیروز در دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد+ عکس

به گزارش رکنا، صبح دوشنبه ۱۴ اسفند، نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به « تتلو » به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم و نماینده دادستان برگزار شد.

در این جلسه، نخست نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت و اقدامات مجرمانه متهم در فضای مجازی را تشریح کرد.

به گفته نماینده دادستان، امیرحسین مقصودلو ملقب به امیرتتلو در سال‌های ۸۶، ۹۲ و ۹۵ در داخل کشور دستگیر شده است، در سال ۹۷ کشور را به مقصد گرجستان ترک و در سال ۹۸ به کشور ترکیه مهاجرت کرده است. وی در آذر سال‌جاری توسط پلیس ترکیه به مرز ایران منتقل و با هماهنگی صورت‌گرفته و حکم قضایی دستگیر شد.

پس از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، قاضی اعلام کرد به منظور کسب آمادگی متهم و وکیل، ختم جلسه دادگاه را اعلام می‌کنیم و زمان جلسه آینده اعلام می‌شود.

گفتنی است در جلسه اول دادگاه مادر و خواهر متهم حاضر بوده و در حاشیه دادگاه با وی ملاقات کردند.

 امیرحسین مقصودلو که سال‌ها در ترکیه زندگی می‌کرد به علت شکایت‌های خصوصی متعدد، بازداشت شده بود اما صبح روز 15 آذر در مرز بازرگان تحویل ایران و بلافاصله با دستور قضایی بازداشت شد.

وی پس از بازداشت در استان آذربایجان‌غربی برای تکمیل تحقیقات تحویل ضابط قضایی شد.

بنابر این گزارش، شاکیان خصوصی این خواننده غیرمجاز شکایت‌های متعددی در دستگاه قضایی علیه وی ثبت کرده بودند.

مهم‌ترین شاکی‌های این فرد نوجوانان زیر ۱۸ سال و خانواده‌هایشان هستند.

تتلو طی سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای را در جهت گسترش فساد و فحشا در بین جوانان و نوجوانان داشته است. این خواننده بیشتر آثار سال‌های اخیرش مغایر با اصول اخلاقی بوده تا حدی که در زمره هیچ‌یک از آثار هنری قرار نمی‌گیرند.

فساد اخلاقی و رفتاری تتلو در مدت حضورش در ترکیه تا حدی پیش رفت که او در هیچ یک از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی اجازه اداره حساب کاربری را ندارد و مطابق قوانین نمی‌تواند اکانت مستقیم با هویت خود داشته باشد.

تتلو در طول مدت اقامت خود در ترکیه بار‌ها تلاش کرد در کشور‌های اتحادیه اروپا کنسرت برگزار کند که به علت قوانین این اتحادیه امکان ورود به این کشور‌ها را نداشت.

یکی از مهم‌ترین اقدامات تتلو در گسترش فساد و فحشا فراخوان برای حضور نوجوانان زیر ۱۸ سال در محل زندگی‌اش در استانبول بوده است. تتلو به همین علت در حال حاضر شاکی‌های زیادی در داخل ایران دارد که شکایت علیه وی ثبت کرده‌اند.

کدخبر: 977482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟