تشابه اسمی ساقی با آرش و 2 سال بیگناه در زندان بودند / پسر بیگناه محکوم هم شده بود + عکس

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از شامگاه ۱۲ بهمن ماه سال ۹۹ به دنبال انتقال 2 مرد جوان به بیمارستانی در جنوب تهران آغاز شد .یکی از آنها به نام کیوان که حال عمومی‌اش بد بود به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد و دوستش سپهر تحت درمان قرار گرفت. پزشکان مسمومیت الکلی را علت بستری آنها اعلام کردند .

چند ساعت از این ماجرا نگذشته بود که کیوان تسلیم مرگ و چشم راست سپهر کم بینا شد.

با مرگ پسر جوان تحقیقات پلیسی آغاز و ماموران به بازجویی از سپهر پرداختند.

 پسر جوان گفت: من و دوستم از ساقی محل مشروب خریدیم و آن را خوردیم. سپس به مغازه جگرکی رفتیم و شام خوردیم. وقتی به خانه بازگشتیم بار دیگر با ساقی محل به نام آرش تماس گرفتیم و مشروب سفارش دادیم .ما بار دیگر مشروب خوردیم اما  چند ساغت بعد حالمان بد شد .ابتدا  گمان می‌کردم به خاطر غذای مسموم حالمان بد شده  و چشم هایمان تار می‌بیند .اما یکباره متوجه شدم کیوان از هوش رفته است .من بلافاصله با خانواده‌اش تماس گرفتم و ما به بیمارستان منتقل شدیم .من شک ندارم مشروبی که ساقی محل برایمان فرستاده بود حاوی درصد بالایی الکل بوده است .

وی ادامه داد:چون کیوان جثه ضعیفی داشت  به خاطر شدت مسمومیت جان سپرد و من  چشمانم کم سو شد.

بازداشت ساقی جوان

 با اطلاعاتی که این مرد به پلیس داده بود آرش ۳۷ ساله ردیابی و بازداشت شد. اما ادعا کرد دو مشتری جوان را نمی‌شناسد و به آنها مشروب نفروخته است .

در دادگاه چه گذشت؟

ساقی جوان در شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و به خاطر مرگ کیوان به پرداخت دیه کامل و به خاطر کم سو شدن یکی از چشمان سپهر به پرداخت یک دهم دیه محکوم شد .

اما این حکم در دیوان عالی کشور شکسته شد و قضات دیوان عالی کشور اعلام کردند چون اولیای دم در شکایت اولیه درخواست قصاص را مطرح کرده بودند آرش باید به اتهام قتل عمدی محاکمه شود.

ادعای عجیب در دومین دادگاه

 به این ترتیب ساقی جوان این بار در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

 در ابتدای جلسه مادر کیوان روبه روی قضات ایستاد و گفت: متهم عمدی مشروب سمی را به پسرم داده و موجب مرگ او شده است.به همین خاطر تقاضای قصاص دارم .اما اگر دادگاه نظری بر قصاص نداشته باشد دیه می‌خواهم.

 سپهر نیز گفت: پزشکی قانونی تایید کرده یکی از چشمانم تحت تاثیر مسمومیت الکلی کم بینا شده و من به همین خاطر دیه می‌خواهم.

 وی توضیح داد :آن روز من و کیوان تلفنی به آرش سفارش مشروب دادیم و او مشروب را با پیک برایمان ارسال کرد و ما با او روبه رو نشدیم.اما من شک ندارم متهم حاضر در دادگاه ساقی مشروب است.

 وقتی متهم روبه روی قضات ایستاد ادعای تازه‌ای را مطرح کرد.

 وی گفت :من ساقی مشروبات الکلی نیستم  و پلیس به خاطر تشابه اسمی مرا بازداشت کرده است. من اصلاً کیوان و سپهر را نمی‌شناختم و بی‌گناه هستم .بارها این حرف را گفتم اما کسی به آن توجه نکرد. اگر تماس های گوشی موبایلم بررسی شود این ادعا ثابت می شود.

وکیل وی نیز گفت: به نظر می رسد متهم به خاطر تشابه اسمی به اشتباه بازداشت شده باشد. از این رو تقاضا دارم تا بررسی در این زمینه تکمیل شود.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با تکمیل تحقیقات و اثبات بی گناهی آرش ، وی را از این اتهام تبرئه و حکم به آزادی وی صادر کردند.

کدخبر: 976038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟