کولاک شدید در محورهای استان کرمان/ احتمال مه‌ گرفتگی در گردنه‌ ها

به گزارش رکنا، جواد دهقانی درباره آخرین وضعیت راه‌های شمال استان کرمان اظهار کرد: در همه محورهای استان بارش برف شدید و کولاک گزارش شده است.

وی از کاهش دما در سطح استان خبر داد و افزود: در محور سیرجان یک تریلی قیچی کرده و مسیر را مسدود کرده است، که راهدارها در حال بازگشایی این محور هستند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های راهداری استان کرمان با تاکید بر این که همه محورهای استان باز هستند و تردد در آنها جاری است، اظهار کرد: در محورهای سیرچ، ماهان، گردنه خانه‌سرخ، بردسیر و گردنه کفنوئیه کولاک شدید وجود دارد و در کوهپایه، چترود، جاده قدیم ماهان بارش شدید برف را داریم.

وی بیان کرد: نمک پاشی جاده‌ها در حال انجام است و همه نیروهای راهداری در جاده‌ها حضور دارند.

به گزارش ایسنا، مرکز اطلاع رسانی پلیس کرمان نیز در اطلاعیه‌ای، از احتمال مه‌گرفتگی در محورهای مرتفع و گردنه‌های استان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به مه‌گرفتگی بخش عمده‌ای از محورهای استان به خصوص در ساعات پایانی امشب و صبحگاهی روز دوشنبه، رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان محورهای درون شهری و همچنین رانندگانی که قصد عزیمت به محورهای کوهستانی را دارند الزامی است.

پلیس استان تاکید دارد در هوای مه آلود دیدن و دیده شدن از اصول مهم رانندگی است و در این شرایط آب و هوایی رانندگان باید خوب ببینند و خوب دیده شوند لذا استفاده از فلاشر و چراغ‌های مه شکن و نور پایین می‌تواند به دیدن و دیده شدن رانندگان کمک کند.

در صورت عدم دید کافی در هوای مه‌آلود رانندگان در مکان امن و خارج از سطح سواره‌رو خودرو خود را متوقف کنند.

در صورت عدم امکان حرکت در اثر مه گرفتگی، توقف در سطح آسفالت، از اعمال خطرناک رانندگی محسوب می‌شود.

پلیس از رانندگان به خصوص رانندگان وسایل نقلیه عمومی می‌خواهد قبل از حرکت و آغاز سفر، حتما از وضعیت جوی اطلاع حاصل نمایند».

منبع: ایسنا

کدخبر: 975122 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟