۴۷۰ تیم امدادی در مناطق پرخطر اصفهان مستقر شدند

به گزارش رکنا، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران اصفهان گفت: بدلیل استقرار سیستم های بارشی سرد و قطبی از سمت شمال و جنوب، از اواخر روز شنبه تا روز دوشنبه و نیز نفوذ موج بارشی از روز سه شنبه تا پنج شنبه در تمامی مناطق استان بویژه مناطق شمال، شمال غرب، جنوب و مرکز استان با هشدار سطح نارنجی هواشناسی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس هشدار اداره کل هواشناسی، کاهش دما بین پنج تا ۱۰ درجه، وزش تندباد های موقتی، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری و روستایی بویژه در کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نایین، نطنز، شاهین شهر و میمه، مورچه خورت، برخوار، اصفهان، خوانسار، گلپایگان، سمیرم، دهاقان و محورهای جاده ای مرزی بین استان اصفهان و استان‌های مرکزی، قم، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، و کهکیلویه و بویر احمد پیش بینی می شود.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: به منظور آمادگی نیروهای امدادی، اجرای طرح‌های کاهش خطر و پیشگیری از بروز خسارات به علت هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان، از روز شنبه، پنجم اسفند ماه تا پایان هفته آینده، از طرف مدیریت بحران استان آماده باش به تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان جهت ارایه خدمات امدادی صادر شده است.

وی تصریح کرد: بدلیل وزش تندباد های لحظه ای و بارش باران برف، لغزندگی جاده های شهری و روستایی و جریان روان‌آب ها و سیلاب‌های محلی در مناطق شرق و مرکز استان، لزوم استقرار تجهیزات برف روبی، آماده بکار بودن ماشین آلات و دپوی نمک و شن در معابر شهری و روستایی و جاده ها، راهدارخانه ها، پایگاه های امدادی شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان گفت: از هم استانی ها تقاضا می شود از انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای جاده ای و کوهستانی و برف گیر و سایت های گردشگری استان خودداری کنند، کوهنوردان از صعود به ارتفاعات استات پرهیز کنند و گردشگران به رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه های پلیس در مسیر پیست اسکی فریدونشهر اهتمام ورزند.

وی ادامه داد: حفاظت از محصولات کشاورزی و سازه های کشاورزی بویژه در گلخانه ها و واحدهای پرورش دام و طیور در این مدت ضروری است و مراقبت از شبکه های آب و گاز در برابر سیل و تندباد و بارش برف و حفاظت محصولات کشاورزی و شبکه های آب در برابر یخ زدگی باید مورد توجه فرار گیرد.

وی توصیه کرد: مردم و تیم های امدادی با اجرای طرح‌های کاهش خطر ناشی از کولاک و تندبادها با استحکام بخشی به سازه های ناپایدار در برابر تندباد های موقتی و بارش برف، احتمال بروز خطر را کاهش دهند.

وی از مردم درخواست کرد: با رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمازا و گاز سوز با کنترل ایمنی در نصب و استفاده از بخاری‌ها و اطمینان از باز بودن مسیر خروج دود از مسیر دودکش در اماکن عمومی، کارگاه‌ها، معادن، مساجد، محل های اقامت و مواردی از این قبیل ضمن رعایت موارد ایمنی صرفه جویی در مصرف گاز در همه بخش‌های مصرف زمینه برخورداری همه از این نعمت را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: تاکنون ۴۷۰ تیم امدادی و خدمات رسان ثابت و سیار در مناطق در معرض خطر، محورهای جاده ای روستایی و شهری، پایگاه‌ها، راهدارخانه ها به همراه تجهیزات و ماشین آلات در ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار اورژانس، ۴۴ راهدارخانه، ۴۶ پایگاه امداد جاده ای هلال احمر و نیز پاسگاه‌های پلیس راه و واحدهای خدمات شهری و آتش نشانی ۱۱۴ شهرداری استقرار یافتند.

وی افزود: تلفن های امدادی ۱۴۱ برای اطلاع رسانی از وضعیت راه ها، ۱۱۲ هلال احمر، ۱۱۵ اورژانس، ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری‌ها، ۱۹۴ امداد گاز، ۱۲۲ امداد آب و فاضلاب، ۱۲۱ امداد برق و ۱۱۰ نیروی انتظامی در جهت پاسخ گویی به امداد خواهان بصورت شبانه روز آماده ارائه خدمت هستند.

 

 

کدخبر: 974727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟