پلمب ۲۰ شرکت هرمی و بازاریابی غیرمجاز در تهران / با آرزوی جوانان پول به جیب می زدند

به گزارش رکنا ؛ سرهنگ عبدالله چولکی امروز شنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ اظهار داشت: در راستای طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی، مرحله هفتم این طرح با استفاده از امکانات و حداکثر توان پرسنلی و ظرفیت پلیس‌های تخصصی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این طرح به مدت ۶ روز در اواسط بهمن ماه سال جاری در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد، افزود: با تلاش کارآگاهان این حوزه در این خصوص تعداد ۱۷۸ نفر دستگیر شدند و همچنین تعداد ۱۰ شرکت بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و ۱۰ مکان دسیسه‌های هرمی پلمب شده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری تصریح کرد: بیشترین آمار دستگیری و کشفیات مربوط به استان‌های غرب تهران، تهران بزرگ، البرز و خراسان رضوی است.

وی با بیان اینکه فعالیت شرکت‌های هرمی طبق قانون ممنوع است، تصریح کرد: وعده پرداخت سودهای کلان بابت معرفی زیر مجموعه از سوی گردانندگان (لیدرهای) این قبیل شرکت‌ها، پوچ و فریبکارانه است و افراد جویای کار نباید در دام این گونه شیادان بیفتند.

وی گفت: ضمناً شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مجاز به فعالیت دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به آدرس www.enamad.ir بوده که هموطنان عزیز می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه نمایند.

سرهنگ چولکی در پایان از هموطنان خواست که از پرداختن به فعالیت‌هایی که دریافت سود آن منوط به وارد کردن اعضای جدید است، جدا خودداری کنند و موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

 

 

کدخبر: 973158 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟