۲۶  عملیات نفسگیر برای پدر  و پسر گمشده در کوه و کویر + عکس و جزییات

به گزارش رکنا، پدر و پسر مثل همیشه برای گردش از خانه‌شان خارج شدند و به ارتفاعات روستای ایراج در اطراف خور و بیابانک اصفهان رفتند. آنها که کار همیشگی‌شان صعود به ارتفاعات است، صبح خود را به دل طبیعت سپرده و عصر به روستا برمی‌گشتند. آخرین بار روز یکشنبه برای طبیعت‌گردی راهی کوه‌های جنوب روستا شدند. مختار و پسرش به بالای ارتفاعات جنوبی روستا رفتند. به گفته پسر، این‌بار از مسیر دیگری به سمت ارتفاعات رفتند تا بتوانند تجربه جدیدی را پشت سر بگذارند اما با نزدیک‌شدن به غروب آفتاب متوجه شدند راه را گم کرده و برگشت‌شان سخت شده است. آنها در ارتفاعات آنتن نداشتند که با کسی تماس بگیرند و درخواست کمک کنند.

از سوی دیگر با تاریک‌شدن هوا خانواده مختار که از غیبت پدر و پسر نگران بودند، هرچه با آنها تماس می‌گرفتند با پیام «مشترک مورد نظر در دسترس نیست» روبه‌رو شده و هر لحظه به نگرانی‌شان افزوده می‌شد. خانواده که احتمال می‌دادند اتفاق بدی برای آنها رخ داده باشد، با پلیس و هلال‌احمر تماس گرفتند و درخواست کمک کردند.  بلافاصله تیم‌های هلال‌احمر شهرستان خور و بیابانک وارد عمل شدند اما با توجه به وسعت منطقه، کار جست‌وجو سخت بود. به همین دلیل آنها درخواست نیروی کمکی کردند و چند تیم از نائین برای کمک در پیداکردن پدر و پسر گمشده اعزام شدند.  با تاریک‌شدن هوا و فرارسیدن شب، امیدها برای یافتن آنها کمرنگ شد. صبح روز بعد، بار دیگر تیم‌های امدادی به جست‌وجو در اطراف روستا و ارتفاعات آن پرداختند تا شاید ردی از آنها به‌دست‌آید. امدادگران که احتمال می‌دادند آنها در بیابان گم شده باشند، علاوه بر ارتفاعات شروع به جست‌وجو در کویر کردند.

عصر روز دوم یکی از تیم‌های امدادی در ارتفاعات جنوب روستا اعلام کرد پدر و پسر را زنده و سالم پیدا کرده ‌است و به‌زودی آنها را به پایین کوه منتقل می‌کند.

محمدنوید متقی، مدیرعامل هلال‌احمراستان اصفهان با بیان این‌که پس از ۲۶ ساعت این پدر و پسر سالم پیدا شدند، به جام‌جم گفت: «پس از اعلام مفقودشدن این دو نفر، ۱۵ امدادگر از خور و بیابانک و نایین برای پیداکردن آنها به محل‌های احتمالی حضور این پدر و پسر رفته و جست‌وجوها را آغاز کردند. با تاریک‌شدن هواجست‌وجوها با توجه به خطرات متوقف شد اما با طلوع آفتاب بار دیگر تیم‌ها در بیابان و ارتفاعات حاضر شده وجست‌وجو را ادامه دادند. برای یافتن پدر و پسر از تمامی توان خود و حتی بالگرد استفاده کردیم.»

وی افزود: «سرانجام یکی از تیم‌ها ساعت ۱۵ و ۲۰ دقیقه عصر دوشنبه در ارتفاعات اطراف روستای ایراج موفق شدند پدر و پسر را پیدا کنند و موضوع به مرکز اطلاع داده شد. با توجه به این‌که منطقه مسیر همواری نداشت، تیم‌های کمکی به محل رفته و بعد از تاریک‌شدن هوا آنها را به پایین ارتفاعات منتقل کردند.»

متقی در مورد وضعیت جسمانی پدر و پسر گفت: «هردوی آنها سالم بودند و برای بررسی سلامت‌شان توسط آمبولانس هلال‌احمر به مرکز درمانی منتقل شدند تا چند ساعتی را تحت نظر قرار بگیرند.»

مختار که همراه پسرش گم شده بود، در مورد این حادثه گفت: «وقتی با پسرم به ارتفاعات رفتیم، آنتن گوشی رفت و نتوانستیم با خانواده تماس بگیریم. چون مسیر برگشت سخت بود و هموار نبود، شب با پسرم زیر یک تخته‌سنگ خوابیدیم تا زنده بمانیم. عصر روز بعد امدادگران هلال‌احمر ما را پیدا کرده و به کمک ما آمدند.»

محمد غمخوار / جام جم

کدخبر: 972544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟