بخشش 2 اعدامی در تهران به حرمت عید مبعث

به گزارش رکنا، نخستین پرونده مربوط به مرد میانسالی بود که حدود 12 سال قبل در یکی از شهرستان‌ها منشی‌اش را به قتل رسانده بود.

پدر این دختر جوان که پیگیر پرونده بود به پلیس گفت که دخترش در یک شرکت منشی بوده اما ناپدید شده است. با شروع تحقیقات یک روز بعد جسد دختر جوان از سوی یک چوپان در بیابان پیدا شد.در ادامه تحقیقات بازبینی دوربین‌های مداربسته شرکت نشان داد که دختر جوان، آخرین بار سوار  خودروی مدیر شرکت شده است.

بدین ترتیب مرد میانسال بازداشت و وقتی با مدارک پلیسی روبه‌رو شد لب به اعتراف گشود: منشی‌ام از من پول قرض گرفته اما بدهی‌اش را پرداخت نمی‌کرد. این در حالی بود که من به خاطر مشکلات مالی‌ای که برای شرکت پیش آمده بود، به پولم نیاز داشتم. هر بار پیگیر طلبم می‌شدم بهانه می‌آورد. روز حادثه، او را سوار خودروام کردم. بین راه بر سر بدهی‌اش دعوایمان شد که شروع به داد و فریاد کرد. ناخواسته دستم را روی دهان و گلویش گذاشتم تا آرام شود و سر و صدا نکند، وقتی به خودم آمدم متوجه شدم که نفس نمی‌کشد.

ترسیده بودم و جسد او را در حاشیه شهر رها کردم.مرد میانسال پس از محاکمه به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. در مدت 12 سال گذشته دوبار نام او در فهرست اجرای حکم قرار گرفت اما هر بار موفق شد در آخرین لحظات از اولیای دم مهلت بگیرد. اما وقتی برای سومین بار در یک قدمی چوبه دار ایستاد درنهایت با تلاش ریش سفیدان، نیکوکاران و خانواده قاتل، اولیای دم به احترام پیامبر اکرم(ص) و عید مبعث به یک شرط راضی شدند از قصاص قاتل گذشت کنند. آنها درخواست کردند برای آرامش روح دخترشان، مرد زندانی 500 دستگاه بخاری به ساکنان 5 روستای سردسیر دور افتاده و محروم اهدا کند. با قبول این شرط و انجام آن، مرد میانسال موفق شد رضایت اولیای دم را جلب کند و سرانجام پس از 12 سال زندگی با کابوس مرگ بخشیده و از زندان آزاد شد.

گذشت از قصاص فرزند

دومین مردی که از سوی اولیای دم به حرمت عید مبعث حضرت محمد(ص) به زندگی برگشت پسر جوانی بود که در سال 92 خواهرش را به قتل رسانده بود.

بهار سال 92 گزارش سقوط مرگبار دختر جوانی به پلیس اعلام شد. بررسی اولیه جسد حکایت از آن داشت که دختر جوان از پله‌ها سقوط کرده و بر اثر ضربه به سرش جان باخته است. خانواده دختر جوان اظهار داشتند که پسر معتادشان وقتی برای گرفتن پول مواد به سراغ خواهرش رفته، با پاسخ منفی او مواجه شده و در جریان درگیری، او را از پله‌ها پایین انداخته است.با دستگیری پسر جوان وی به قصاص محکوم شد اما وقتی پای چوبه دار برده شد با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران موفق شد از خانواده‌اش مهلت بگیرد.تلاش برای گرفتن رضایت ادامه داشت تا اینکه پسر جوان برای بار دوم پای چوبه دار قرار گرفت. اما این بار پدر و مادرش با این شرط که پسرشان تعهد بدهد که دیگر به سراغ مواد مخدر نرود و به معتادان دیگر نیز برای ترک کمک کند و کارهای خدا پسندانه

 انجام دهد، از قصاص او گذشت کردند.

کدخبر: 971557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟