ماجرای ترور ناموفق علی اکبر صالحی، رئیس اسبق دانشگاه شریف + فیلم

به گزارش رکنا، علی اکبر صالحی درخصوص ماجرای ترور خود گفت: سال 1361 بود و به راننده خود گفتم می خواهم پیاده روی کنم و سرکوچه پیاده می شوم. سپس دو موتور سوار به طرف من آمدند و با تفنگ بر روی سینه‌ام گذاشتند و هویتم را پرسیدند، گفتم علی هستم و معلم، آنها فکر کردند اشتباه گرفتند و من را نکشتند.

گفتنی است، علی‌اکبر صالحی (زادهٔ ۴ فروردین ۱۳۲۸ در کربلا) سیاستمدار، دیپلمات، فیزیکدان هسته‌ای و مدرس دانشگاه ایرانی است که در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ در دولت دهم و ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را برعهده داشت. او در دولت دهم در فاصله سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ به‌عنوان وزیر امور خارجه ایران فعالیت می‌کرد. وی از شهریور سال ۱۴۰۰ به‌عنوان معاون پژوهشی و قائم مقام رئیس فرهنگستان علوم ایران فعالیت می‌کند.

وی دانش‌آموخته دانشگاه آمریکایی بیروت (AUB) و مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) در رشته‌های فیزیک هسته‌ای و مهندسی هسته‌ای است. او استاد مهندسی انرژی در دانشگاه صنعتی شریف می‌باشد و به مدت دو دوره ریاست دانشگاه صنعتی شریف را برعهده داشت. صالحی همچنین ریاست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین را بر عهده داشته‌است.

کدخبر: 971542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟