افزایش ۵.۶ درصدی کشته‌شدگان تصادفات رانندگی / مرگ ۱۴ هزار و ۲۳۴ نفر در تصادفات طی ۸ ماه

به گزارش رکنا، از تعداد کشته‌شدگان ناشی از تصادفات رانندگی ۱۱ هزار و ۱۹۶ نفر مرد و ۳ هزار و ۳۸ نفر هم زن بوده‌اند. این در حالی است که طی همین بازه زمانی در سال گذشته آمار مرگ و میر تلفات ناشی از رانندگی ۱۳ هزار و ۴۷۶ نفر گزارش شده بود. این ارقام مشخص می‌کند آمار کشته‌شدگان بر اثر تصادفات رانندگی نسبت به سال گذشته ۵.۶ درصد رشد داشته است.

همچنین آمار مصدومان امسال نیز نسبت به سال گذشته طی همین بازه زمانی ۴.۴ درصد رشد داشته است. جدا از آمار کشته‌شدگان ناشی از تصادفات رانندگی در سامانه سازمان پزشکی قانونی مواردی از جمله حوادث خاص و غیرترافیکی نیز وجود دارد که به صورت جداگانه در جدول فوتی‌های سوانح رانندگی ذکر شده‌اند. این موارد شامل فوتی‌های تصادف مربوط به تعقیب و گریز ، قاچاق انسان، سوخت و کالا، خودکشی و دیگرکشی است.

بیشترین آمار مرگ و میر در هشت ماهه اول امسال به ترتیب مربوط به استان‌های فارس (هزار و ۱۳۴ کشته)، تهران (هزار و ۳۲کشته) و سیستان‌وبلوچستان (هزار و ۲۷ کشته) می‌شود. البته استان هرمزگان با ۶۰ کشته بیشترین آمار کشته‌ شده را در سطح «حوادث خاص» دارد. کمترین آمار مرگ و میر حوادث رانندگی نیز در همین بازه زمانی به ترتیب مربوط به استان‌های ایلام (۱۲۸ کشته)، کهگیلویه‌وبویراحمد (۱۷۱ کشته) و اردبیل (۱۸۸ کشته) می‌شود.

اعتماد

کدخبر: 970234 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟