پشت پرده فساد در اسقاط خودروهای فرسوده / سردار هادیانفر اعلام کرد+ فیلم و عکس
حجم ویدیو: 8.98M | مدت زمان ویدیو: 00:01:13

به گزارش خبرنگار رکنا، سردار هادیانفر درنشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در بحث مدیریت ترافیک در ۲۳۸ هزار کیلومتر راه کشور با ۳۸ میلیون وسیله و ۴۴ میلیون دارنده گواهینامه مواجه هستیم.

وی افزود: همه مردم کشور کاربر حوزه ترافیک  هستند و نقش ۳۳ سازمانی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم هستند مهم است.

رییس پلیس راهور کشور گفت: ۳۴ درصد حوادث ما در جاده و ۷۳ درصد جان باخته در جاده ها هستند.

سردار هادیانفر گفت: با ۷ هزار واحد  گشت و بیش ار ۴ هزار دوربین در جاده و ۵ هزار دوربین در شهرها پوشش نسبی داریم.

رئیس پلیس راهور گفت: در سال ۱۴۰۰ فوتی ها به ۱۳ هزار و ۱۵۴ نفر افزایش پیدا کرده، یعنی ۱۱.۷ افزایش فوتی‌های تصادفات را داشته ایم.

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ما در جاده‌ها یک پوشش نسبی داریم، پوشش پلیس در شهرها از ۴۰ به ۴۵ درصد و در جاده‌ها از ۳۰ به ۳۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۴ درصد حمل و نقل کشور به صورت زمینی است، اظهار کرد: ما بر اساس قانون چند مأموریت از جمله مدیریت بر ترافیک را در هزار و ۱۴۷ شهر کشور برعهده داریم.

رئیس پلیس راهور با اشاره به وجود ۳۸ میلیون وسیله نقلیه و ۴۴ میلیون دارنده گواهینامه در کشور، افزود: تقریباً ۳۴ درصد از سوانح رانندگی در جاده‌ها روی می‌دهد اما ۷۳ درصد جان‌ باختگان در سوانح رانندگی جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

وی بیان کرد: بیش از چهار و ۶۰۰ دوربین جاده‌ای و پنج هزار و ۳۰۰ دوربین شهری داریم اما توسعه دوربین‌ها ضرورت دارد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در سال ۹۸، تعداد ۱۵ هزار و ۳۹۶ نفر در شهرها و جاده‌ها جان خود را از دست دادند، یعنی ۴.۲ نفر کاهش نسب به سال ۹۸ داشتیم.

هادیانفر متذکر شد: در یک میلیارد پیمایش از ۳۳ نفر کشته در تصادفات به ۳۰ نفر کاهش داشته ایم. امیدواریم این شرایط را در سال ۱۴۰۰ هم تجربه کنیم.

رئیس پلیس راهور عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال روند مطلوبی در تصادفات و جان باختگان تصادفات نداریم.

وی خاطرنشان کرد: ۳۲ درصد از کل وسایل نقلیه در کشور فرسوده است و ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها فرسوده هستند.

این مقام انتظامی یادآور شد: آن چیزی که به صورت اسقاط اکنون انجام می‌شود صوری است نه واقعی، این اسقاط‌ ها واقعی نیست و روند درستی ندارد و تنها حواله باطل می‌شود.

هادیانفر تصریح کرد: بیش از ۵.۴ میلیارد تردد در جاده‌ها داشتیم یعنی ۱۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته ایم. تهران، مازندران، البرز، گیلان و فارس بیشترین ترددها را داشته است.

رئیس پلیس راهور افزود: در سال ۱۴۰۰، سرعت غیرمجاز ۳۵ درصد افزایش داشته است، عدم رعایت فاصله طولی ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: ۱۱ هزار و ۷۷۴ نفر فوتی در سال ۹۹ داشته ایم که در سال ۱۴۰۰ این عدد به ۱۳ هزار و ۱۵۴ نفر افزایش پیدا کرده است. یعنی ۱۱.۷ افزایش فوتی‌های تصادفات داشته ایم. البته ترددها نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: سالانه ۳۰۱ هزار نفر در تصادفات مجروح، مصدوم و یا معلول شده اند که این عدد در سال ۱۴۰۰ به ۲۴۸ هزار نفر رسیده است.

هادیانفر گفت: در خصوص عمده ترین علل تصادف مهمترین عامل عدم توجه به جلو با ۳۸ درصد است ۱۹.۵ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۹.۱ درصد عدم کنترل وسایل نقلیه است.

به، گفته وی فوتی‌ها در تصادفات، ۳۲.۸ درصد مربوط به سرنشینان وسیله نقلیه، ۲۴.۵ درصد مربوط به رانندگان، ۲۳.۳ درصد مربوط به موتورسیکلت سواران و ۱۹.۴ درصد عابرین پیاده هستند؛ ۵۱ درصد فوتی‌ها در سر صحنه فوت می‌کنند و ۶ درصد در حین انتقال و ۴۳ درصد در مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: ۲۷ درصد تصادفات مربوط به واژگونی است که ۸۵ درصد در جاده ها و ۱۵ درصد در شهرها رخ می دهد.

هادیانفر بیان کرد : بیشترین جان باختگان تصادف را در شهریور و مهرماه داشته ایم، البته در این ۲ ماه بیشترین افزایش سفر را داشته ایم.

رییس پلیس راهور بیان کرد: هزار و ۵۰۲ نفر از افرادی که در تصادفات جان خود را از دست داده اند در ۳ هزار و ۵۰۰ نقطه حادثه خیز دچار حادثه شده اند.

وی اظهار کرد: ناوگان عمومی بیش از ۸۰ درصد فرسوده هستند، بیش از ۸۰ درصد از راه های روستایی و اصلی دو طرفه است، باید مسیرهای اصلی جدا و امن شوند.

هادیانفر گفت: در مجموع ۸ درصد افزایش برخورد با تخلفات را داشته ایم و در تخلفات حادثه ساز ۱۰ درصد افزایش برخورد با این تخلفات را داشته ایم.

وی با اشاره با به بحث وصول جرایم ادامه داد: در سال ۹۹ ما ۷۱ درصد وصول جرایم را داشتیم و در سال ۱۴۰۰ جرایم ۷۸ درصد وصول شده است. یعنی ۷ درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش داشته ایم؛ البته طرح بخشودگی دو برابری جرایم بی تاثیر در افزایش وصول جرایم نبوده است.

رئیس پلیس راهور عنوان کرد: تقریباً یک‌میلیون و ۳۷۰ هزار خودرو جرائم بالای یک میلیون تومان دارند که برای مالکان آن‌ ها سه مرحله پیامک زده شده و برابر قانون باید این خودروها توقیف شوند.

رییس پلیس راهور تصریح کرد: برای تمام افرادی که دارای خودرو و موتورسیکلت هستند دو مرحله پیامک می زنیم، پیامک اول به معنی رویت تخلف و بررسی آن است.

علت تصادف اخیر مسیر آبادان و خرمشهر

سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ۸۰ درصد راه های کشور دوطرفه است و همین عامل باعث بروز حوادث مرگبار می شود.

وی گفت: ۸۰ درصد از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی دو طرفه است و موانع جداکننده ندارد و کشته‌ های ما در این جاده‌ ها رخ می‌دهد، تصادف اخیر مسیر آبادان و خرمشهر به دلیل عدم موانع جدا شونده بوده است.

با قبضینو جریمه ها را پرداخت نکنید

در جریان دیدارهای مردمی مردم دیده ایم که مردم جرایم خود را با این اپلیکیشن ها پرداخت کرده اند و برای دریافت خدمات به پلیس مراجعه کرده اند اما متاسفانه هنوز بدهکار بودند.

وی افزود: توصیه می کنیم مردم بدهی های خود و قبض های خود را از طریق بانک های معتبر راهور ۱۲۰، پلیس بعلاوه ۱۰ پرداخت کنند.

برگ سبز سند رسمی است مردم می خواهند پول بیشتر بدهند ،بدهند

سردار هادیانفردر نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:طبق قانون کلمه رسمی در برگ سبز قید می شود و مردم دیگر نیازی نیست به دفاتر مراجعه کنند.

وی افزود:اگر کسی دوست دارد پول بیشتر بدهد ،بدهد.

 

کدخبر: 766040 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟