نقشه گنج قدیمی در دستان 2 مرد گیلان / در یک قدمی گنج تاریخی دستگیر شدند

به گزارش رکنا، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی فرمانده انتظامی شهرستان رودسر با اشاره به اینکه قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، اظهارداشت: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار پلیس قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت حفاران غیرمجاز اشیاء عتیقه در یکی از روستاهای حوزه پاسگاه انتظامی واجارگاه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات و اطمینان از صحت موضوع به آدرس محل مورد نظر اعزام و 2 نفر را حین حفاری دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر از کشف 2 دستگاه فلزیاب قاچاق و متعلقات مربوطه، 2 دستگاه ردیاب و یک دستگاه قطب‌نما در بازرسی از وسایل همراه متهمان خبر داد و با اعلام اینکه متهمان 41 و 52 ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی فلزیاب‌های کشف شده را 2 میلیارد ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی در پایان بر عزم جدی پلیس در حراست از میراث فرهنگی و مبارزه با قاچاق اشیاء عتیقه اشاره کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

کدخبر: 969933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟