عملیات ویژه برای نجات از مرگ ۲ صیاد تنگستان بوشهر

به گزارش رکنا، احسان گلستانی رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو تماس بستگان ۲ سرنشین یک فروند قایق موتوری در ساعت ۰۵: ۰۰ با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر طوفان و نقص فنی قایق یادشده در محدوده دریایی بندر عامری، شناور ناجی ۲ پس از هماهنگی‌های لازم به موقعیت مدنظر اعزام شد.

وی افزود: شناور ناجی پس از جستجوی سه ساعته در منطقه احتمالی (براساس الگوی تعیین شده) ساعت ۰۳:۰۰ اعلام کرد قایق مورد نظر را رویت و ۲ نفر سرنشین آن را نجات داده است.

گلستانی ادامه داد: در ادامه عملیات شناور ناجی به دلیل شرایط نامساعد دریا به جای حرکت به سمت پایگاهش در بندر عامری به سمت اسکله لاور ساحلی حرکت ( به دلیل نزدیکی لاور ساحلی به محل عملیات) و در ساعت ۰۵:۳۰ در این اسکله پهلو گرفت.

وی عنوان کرد: شناور ناجی ۲ پس از بهبود شرایط جوی در ساعت ۰۸:۰۰ به سمت پایگاهش حرکت و در اسکله بندر عامری پایگاه مبدا خود پهلو گرفت و نجات یافتگان را در اسکله به خانواده‌های‌شان تحویل داد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: از دریانوردان انتظار می‌رود با اجتناب از دریاروی در شرایط نامساعد جان خود را به مخاطره نیندازند.

گلستانی افزود: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار دریایی باید در اسرع وقت موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۵۰ به مرکز جست و جو و نجات دریایی گزارش کنند.

کدخبر: 969178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟