90 زن و مرد مازنی عزرائیل را دیدند و 2 نفر تسلیم آن شدند + جزییات

به گزارش رکنا، رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به افزایش آمار مسمومین گاز مونوکسید کربن در پی کاهش شدید دمای هوا گفت: از ابتدای پاییز تاکنون، تعداد ۹۰ نفر در استان دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شده‌اند.

دکتر یحیی صالح طبری، با بیان اینکه گازگرفتگی به دلیل اینکه هیچ علائم و نشانه خاصی نداشته و ناغافل موجب مسمومیت می‌شود به عنوان قاتل خاموش شناخته شده است. افزود: در این مدت ۲ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باختند.

او علائم و نشانه‌های اولیه مسمومیت با مونوکسید کربن را، سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع و استفراغ، خواب آلودگی، کسلی و خستگی، عنوان کرد و گفت: پس از گذشت دقایقی از ایجاد مسمومیت در فرد، علائم خطرناکتر مانند کبودی دست، دور لب‌ها و نوک انگشتان، تنگی نفس و بیهوشی بروز خواهد کرد.

رئیس اورژانس مازندران درخصوص توصیه‌های خود مراقبتی در منزل در صورت بروز مسمومیت با مونوکسید کربن، گفت: در شرایط مسمومیت سعی کنید خونسرد باشید و با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید. از ایمنی صحنه مطمئن باشید. فرد مسموم را از محیط آلوده به هوای آزاد منتقل کنید و یا در صورت عدم امکان درب‌ها و پنجره‌ها را باز کنید.

دکتر صالح طبری، افزود: بیمار را در حالت استراحت قرار دهید. یقه پیراهن، کمربند و لباس‌های تنگ افراد مسموم را باز کنید. راه هوایی بیمار را بررسی و در صورتی که بیمار بیهوش است او را به صورت خوابیده به پهلو نگه دارید. در صورت امکان اکسیژن رسانی را شروع کنید.

کدخبر: 968457 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟