اقدامات قرارگاه کاهش تصادفات از زبان سردار حسینی + عکس و جزییات

به گزارش خبرنگار رکنا، سردارسیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در جریان برگزاری جلسه قرارگاه کاهش تصادفات گفت: به تمام عزیزانی که در طرح زمستانه و همچنین این روزهای برفی درگیر وضعیت جوی ناپایدار هستند خسته نباشید گفته و امیدواریم بتوانیم شرایط مناسبی را برای تردد هموطنان در تمامی جاده های برون شهری و درون شهری ایجاد کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با اشاره به نقش قابل توجه سردار رضایی جانشین فرمانده فراجا به عنوان یک معلم دلسوز برای تمامیاعضای سازمان فراجا ،افزود: یکی از ماموریت های ویژه فراجا تردد خودروها در تمام سطح کشور است که این مهم نیز بر عهده پلیس راهور سپرده شد است، وظیفه ای که همیشه و در همه حال بر دوش ماست تا امنیت لازم را برای شهروندان ایجاد کنیم .

سردار حسینی گفت: موفقیت پلیس راهور در نظم دهی و پیش گیری از وقوع تصادفات و حانباختگان تصادفات  خودش را نشان می دهد ما باید بتوانیم با استفاده از منابع محدود و همکاری با سازمان ها به هدف کلیدی خود یعنی امنیت راه ها برسیم.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ما نمی توانیم با چشمان بسته به اهداف بزرگ برسیم لذا با برگزاری جلسات مستمر با استان های دیگر وظیفه خود را در این حوزه انجام میدهیم.

این مقام ارشد انتظامی افزود : متاسفانه در سال ۱۴۰۲ در حوزه تصادفات با وضعیت نامناسبی روبرو بودیم و آمار جانباختگان تا که ۱۵ درصد نیز افزایش پیدا کرد که پس از آن با تلاش های صورت گرفته از سوی ریاست وقت پلیس راهور و تلاش تمامی همکاران این رقم تا 6 درصد کاهش دادیم، اما در ادامه آسیب شناسی در در تمامی دستگاههای مرتبط را آغاز کرده و به شکل بازدیدهای  استانی سعی در رفع موانع کردیم.

ریس پلیس راهور فراجا افزود: برگزاری جلسات و بازدید های میدانی صورت گرفته از استان ها و جاده های کشور باعث شد تا با تشکیل کمیسیون های پایش مجموعه اقدامات بسیار مناسبی را انجام دهیم که همین موضوع نیز در کاهش آمار تصادفات دخیل بود.

سردار حسینی در ادامه گفت: خوشبختانه پس از انجام پایش ها و رفع عیوب و مشکلات بیشتر استان های کشور موفق شدیم آمار تصادفات در شهرهای که رنگ آنها به قرمز تبدیل شده بود را نیز تصحیح کنیم.

ریس پلیس راهور فراجا  در خصوص سامانه ۱۹۷ گفت: یکی از مواردی که برای ما از اهمیت بالایی برخورد دار است بحث تحول درون سازمانی است و همین موضوع را ما را مسمم کرده تا بتوانیم ماموریت هایمان را با اثر بخشی بیشتری انجام دهیم و با آگاهی از محیط و ماموریت خود را با شناخت قوت ها و رفع ضعف ها انجام دهیم و آسیب پذیری اجتماعی را کاهش دهیم.

رئیس پلیس راهور در ادامه افزود: در خصوص مسئله شماره گذاری خودروها باید ابتدا عرض یابی های لازم انجام و به گونه ای عمل کنیم که با کمک این بخش نیز در کاهش آمار جانباختگان رسال خود را انجام دهیم.

حسینی گفت: این اواخر در میزان سهم تقصیر دستگاهها در وقوع تصادفات به پلیس راهور سهم ۱۹ درصدی را داده اند که همین موضوع هم جای گفتگو دارد اما تا روشن شدن این جریان نباید از وظایف خود لحظه هم کوتاهی کنیم.

وی خاطر نشان کرد؛توسعه و هوشمند سازی  سیستم های پلیس راهور در دستور کار ما قرار گرفته تا بتوانیم به کمک تمام دستگاههای مربوطه همه موانع بر سر راهمان را برطرف کرده و بیشترین بهره از سامانه های هوشمندسازی را ببریم.

ریس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: در خصوص برون سپاری فعالیت هایی که شرکت های دانش بنیان می توانند از عهده آن برآیند اقدام کرده و قول می دهیم در این زمینه از تمام توان افسران و کارشناسان بازنشسته پلیس راهور استفاده کنیم.

کدخبر: 963679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟