آخرین اعترافات 6 مرد خشن پارک نهج البلاغه + گفتگو و فیلم

به گزارش خبرنگار رکنا،ساعت۲۰:۳۰ شامگاه روز ۳ دی ماه خبر قتل مرد جوانی در پارک نهج البلاغه به فوریت های ۱۱۰ پلیس گزارش شد و ماموران بلافاصله ماموران به محل اعزام شدند،ماموران در لحظه ورود با جسد غرق در خون پسر جوان ۳۰ ساله روبرو شدند که به گفته نامزدش و شاهدین حاضر در صحنه پس از حمله وحشیانه 5 سارق خشن با ضربات چاقو به قتل رسیده بود.

بررسی های ابتدایی نشان از این داشت که سارقین به قصد سرقت گوشی گران قیمت این پسر به او حمله کرده و هنگامی که با مقاومت او روبرو شده اند او را کشته و گوشی همراه مقتول را سرقت و متواری شدند.

نامزد مقتول به ماموران گفته بود: من و سعید در حال قدم زدن در پارک نهج البلاغه بودیم که 5 نفر پسر جوان به ما نزدیک شدند و پس از چند ثانیه سعی کردند گوشی تلفن سعید را بگیرند اما او مقاومت کرد که یچند نفر از سارقین با چاقو به جان او  افتادند.

پس از بررسی های بازپرس محمدمهدی براعه از شعبه 3 دادسرای امور جنای از محل جرم مشخص شد این قاتلین خشن از اتباع خارجی بوده که قبل از این قتل دست به سرقت های متعدد دیگری هم زده اند.

در ادامه این پرونده برای بررسی های بیشتر تحویل اداره 10 پلیس آگاهی شد تا تحقیقات در خصوص شناسایی هرچه سریعتر عاملین این قتل خونین انجام شود.

بعد از چند روز از این جنایت خونین در پارک نهج البلاغه ماموران پلیس آگاهی پایتخت با دستگیری گروهی از سارقان زورگیر در غرب تهران پرده از راز قتل مرد جوان برداشتند.

پس از تحقیقات انجام شده کارآگاهان پایگاه 2 و اداره 10 پلیس آگاهی تهران انجام شد که در نهایت منجر به کشف راز قتل مرد جوان شد، متهمان بازداشت شده پس از بازجویی‌ها متعدد در حالی که قصد انکار ارتکاب قتل را داشتند با توجه به مدارک و مواجهه حضوری با نامزد قربانی سرقت مرگبار مجبور به اعتراف شدند.

در ادامه تحقیقات در خصوص این پرونده، ظهر روز 20 دی ماه این متهمین پیش پای بازپرس محمدمهدی براعه قرار گرفتند .

یکی از متهمین اصلی به نام سلیم به بازپرس پرونده گفت: ساعت 6 عصر بود که سهیل دوستم با من تماس گرفت و پیشنهاد داد تا برای خفتگیری به پارک نهج البلاغه برویم، من هم قبول کردم و با دوستام به پراک رفتیم.

وقتی سوژه های خودمون رو پیدا کردیم به سمت اونها حمله کردیم فکر نمی کردم برای سرقت موبایلش بادیدن چاقو در دست ما مقاومت کنه اما وقتی گوشی رو تحویل ما نمی داد من هم یک ضربه چاقو به او زدم یکی دیگر اتز دوستانم هم یک ضربه دیگر زد اما آن پسر اینقدر قوی هیکل بود که زور ما به او نرسید برایهمین سهیل که قد بلندتر بود با کارد به جان او افتاد و چند ضذبه دیگر به او زد.

او در جواب این سوال که چرا همسرش مقتول را مورد آزار و اذیت قرار داده اید گفت:من با زن مقتول کاری نداشتم سهیل برای اینکه طلاهای زن را از دستش بیرون بکشد او را روی زمین خواباند و به زور دستبند او را از دستش کشید، بعد سعی کرد حلقه اش را هم بدزد که مردم برای دفاع به سمتش حجوم آوردند او هم زن را ول کرد و با هم فرار کردیم.

در ادامه این متهمین به دستور بازپرس ویژه قتل محمدمهدی براعه برای تکمیل پرونده و رسیدگی های بیشتر و دقیق تری فنی و پلیسی در خصوص تعدا سرقت ها، زورگیری ها و خفت گیری های انجام شده و شناسایی شکات تحویل اداره 10 پلیس آگاهی گردید.

عاملین قتل پسر جوان در پارک نهج البلاغه تا کنون به تجاوز اعتراف نکرده اند

بازپرس این پرونده محمد مهدی براعه از شعبه 3 دادسرای امور جنایی در خصوص آخرین اعترافات این متهمین گفت: این متهمین تا این لحظه به 40 فقره سرقت و خفت گیری اعتراف کرده اند،همچنین پس از بازداشت تمام افراد این باند خفت گیر حرفه مشخص شد آنها از اتباع کشور همسایه هستند.

وی در ادامه در خصوص صحبت های مطرح شده در خصوص اقدام به تجاوز این متهمین افزود: تا کنون هیچ گونه مستندات و ادله کافی در خصوص بحث تجاوز به عنف کشف نشده و این افراد نیز اعترافی نکرده اند، لذا بررسی در خصوص این موضوع مهم در دستور کار دادسرای جنایی و پلیس آگاهی تهران قرار دارد و در سریع ترین زمان ممکن نتیجه آن اعلام خواهد شد.

گفتگو با متهم

چند سال داری؟

17 سال

اهل کجایی؟

افغانستان

آن شب در پارک نهج البلاغه چه میک ردید؟

دوستم با من تماس گرفت و خواست که برای زورگیری به آنجا برویم

چند نفر بودید؟

6 نفر

چرا پسر جوان را باچاقو زدی ؟

وقتی خواستیم گوشی موبایلش را بگیریم او مقاومت کرد و من هم یک ضربه چاقو به او زدم.

چرا وقتی گوشی موبایلش را گرفتید باز هم با چاقو به او ضربه زده بودید؟

پسر جوان خیلی قوی هیکل بود و راه فرار مارا بسته بود، برای همین دوستم با کارد به جانش افتاد.

با زن مقتول چه کار کردید؟

سهیل او را روی زمین خواباند تا طلاهایش را بدزد .

این واقعیت دارد که دست به تجاوز هم زده اید؟

خیر ما فقط خفت گیر و زورگیر می کردیم، این قتل هم تقصیر سهیل بود نه من.

چند سرقت انجام داده اید؟

30 تا 40 عدد.

اعتیاد دارید؟

بله شیشه مصرف می کنیم.

گفتگو با همسر قربانی پارک نهج البلاغه

3 دی ماه بود که من و نامزدم سعید چند ماهی بود که نامزد کرده بودیم و عصر ها برای پیاده روی به پارک نزدیک خانه مان میرفتیم، ساعت 6 :30 داخل پارک شدیم در حال قدم زدن و صحبت بودیم که متوجه شدم چند پسر جوان که مشخص بود از اتباع هستند به سمت ما در حال حرکت هستند رفتارشان کمی مشکوک به نظرم آمد اما وقتی نزدیک ما شدند چاقو را از جیبشان بیرون آوردند.

او در ادامه با بغضی که در صدایش مشخص بود به خبرنگار رکنا گفت: اول به سمت سعید حمله کردند و یک ضربه چاقو به او زدند به زور سعی کردند گوشی سعید را بگیرند که او شروع به مقاومت کرد در همان لحظه نفر بعدی با چاقو ضربه دیگری به نامزدم زد و دوست دیگرشان سمت من آمد و سعی کرد دستبند را از دستم خارج کند منکه همه حواسم به سعید بود سعی کردم در برابرشان مقاومت کنم و خودم را به سعید برسانم که یکدفعه من را روی زمین و لبه جوب خواباندند، سرم را با دستشان گرفتند و دستبندم را از دستم بیرون کشیدند، موبایل همراهم نبود می خواستند حلقه ام را هم بدزدند که صدای فریاد های مردم بآنها را متوجه کرد که باید هرچه زودتر فرار کنند برای همین با کارد به جان نامزدم افتادند و وقتی او دیگر جانی برای مقاومت در برابر آنها نداشت و روی زمین افتاد آنها هم پا به فرار گذاشتند.

نازنین در ادامه گفت: از ترس مانده بودم چکار کنم که صدای سعید را شنیدم بهم گفت نازنین بیا اونها فرار کردند، من به سرعت خودم را کنار او رساندم هودی که تنش بود غرق در خون بود و من نفهمیدم اول چند ضربه به او زده اند وقتی نایی برای حرف زدن نداشت، چشمانش را برای همیشه بست.

من به هیچ عنوان از گناه این قاتلین نخواهم گذشت برای همین از دستگاه قضایی و پلیس تقاضا دارم تا آنها را به اشدت مجازات محکوم کنند تا دیگر فکر آزار و اذیت خانواده مردم در پارک های شهر از سر این خفتیگریان و خلافکاران قاتل  بی افتد.

 

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 963014 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟