این پسر دو ساعت در جهنم بود / آدم ربایان ناک اوت  شدند

به گزارش رکنا ؛ سرهنگ روح اله قره سفلو عصر شنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران آخرین اقدامات پلیس در خصوص وقوع یک فقره آدم‌ربایی در شهرستان مراوه‌تپه را تشریح و اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع آدم‌ربایی در شهرستان مراوه‌تپه، مأموران انتطامی در حداقل‌ترین زمان ممکن، عملیات بررسی موضوع را آغاز کردند.

وی با تأکید بر این که رسیدگی به این پرونده به تیمی ویژه از مأموران زبده انتظامی شهرستان واگذار شد، ادامه داد: اقدامات میدانی و اطلاعاتی پلیس و تلاش بی‌وقفه مأموران باعث شد تا سرنخ‌هایی از متهم به دست آمده و عملیات دستگیری آدم‌ربا و رهایی گروگان نیز آغاز شود.

فرمانده انتظامی شهرستان مراوه‌تپه با اشاره به این که جدیت پلیس در انجام وظایف ذاتی و تأمین سلامت گروگان سبب شد تا آدم‌ربا عرصه را بر خود تنگ دیده و گروگان را رها کند، خاطرنشان کرد: آدم‌ربا به مکان نامعلومی متواری شد که با سرعت عمل پلیس و اشرافیت کامل به پرونده در کمتر از دو ساعت دستگیر شد.

وی با بیان این که هم اکنون گروگان صحیح و سالم به خانواده‌اش تحویل داده شده است، اضافه کرد: متهم پس از دستگیری، در تحقیقات مقدماتی پلیس، انگیزه خود از ارتکاب به این جرم را اختلافات شخصی عنوان کرد.

این مقام انتظامی با تأکید بر این که پرونده این آدم‌ربایی تکمیل و تحویل مقامات قضایی شده است، تصریح کرد: قطعاً دستگاه قضا این پرونده را بررسی و احکام مرتبط با جرم مربوطه را صادر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: پلیس با کسانی که بخواهند با ایجاد ناهنجاری، نظم و امنیت جامعه را برهم بزنند با قاطعیت برخورد می‌کند و اجازه جولان به خاطیان و سودجویان نخواهد داد.

جرم آدم‌ربایی «یعنی شخص دیگری را بدون رضایت فرد، برباید و یا مخفی کند» که در این صورت حکم جرم آدم‌ربایی، یعنی حبس دو تا پنج سال و یا حبس بیش از پنج سال تا ۱۰ سال بر مرتکب اعمال خواهد شد.

مجازات آدم‌ربایی از حیث جنبه عمومی آن نیز حبس است و رسیدگی به این جرم پس از ثبت شکایت شاکی در دفاتر خدمات قضایی یا کشف جرم توسط ضابطان دادگستری از دادسرا آغاز می‌شود.

 

کدخبر: 961385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟