شکایت بازپرس پرونده فوت جانسوز کودک در بیمارستان مفید از رئیس نظام پزشکی کشور

به گزارش اختصاصی رکنا، اعلام بازپرس پرونده جرایم تعدادی از کارکنان اورژانس بیمارستان کودکان مفید از رئیس سازمان نظام پزشکی به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی رسانه ای شد.

محمدمهدی براعه در پی انتشار تصویر نامه رئیس نظام پزشکی کشور به رئیس دستگاه قضا بازپرس رسیدگی کننده به پرونده جرایم برخی کارکنان اورژانس بیمارستان کودکان مفید در رابطه با فوت کودک 6 ماهه در 9 آذر ماه سال جاری اعلام کرد شکوائیه ای با موضوع نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تنظیم و جهت رسیدگی در دادسرای ویژه کارکنان دولت تقدیم دادستان عمومی و انقلاب تهران نموده است.

وی در خصوص علت طرح شکایت گفت: رئیس سازمان نظام پزشکی در نامه ارسالی به رئیس محترم قوه قضائیه که تصویر آن را از طریق رسانه ها منتشر نموده است ابراز داشته رفتار بازپرس پرونده ناشایست بوده و موجب وهن و آزردگی خاطر بازداشت شدگان و جامعه پزشکی شده این در حالی است  که تمامی اقدامات قضایی در فضایی کاملاً شفاف و وفق قانون صورت گرفته و چنانچه ادعایی خلاف آن مطرح است قابل بررسی و رسیدگی در مراجع ذی صلاح است و مشخص نیست هدف رئیس نظام پزشکی از منتشر نمودن چنین اظهارات کذبی آن هم در چنین شرایطی که کشور عزیزمان داغدار حادثه تروریستی کرمان است چه بوده که خود نیازمند بررسی است.

بازپرس براعه ابراز داشت: از آنجا که رئیس نظام پزشکی در نامه خود به رئیس دستگاه قضایی ابراز داشته اقدامات بازپرس خلاف روال معمول مورد انتظار بوده است از دادستان محترم درخواست بررسی نموده تا روال معمول مورد انتظار نامبرده در برخورد با مرتکبین جرم در خصوص فوت یک کودک 6 ماهه که والدین او از شدت ناراحتی از عدم توجه و رسیدگی به حال بد فرزندشان که در حال جان سپردن در دستان پدرش بوده به دستگاه قضایی پناه آورده اند چه می باشد؟ آیا انتظار داشتند امتیاز ویژه ای خارج از عرف رسیدگی به سایر افراد به ایشان داده شود؟

بنده به عنوان یک بازپرس همواره سعی کرده ام در تمامی مدت خدمتم از اجرای قانون و احقای حقوق عامه غافل نشده و چشم بر روی حق و حقیقت نبسته ام، جامعه پزشکی همواره در تمامی شرایط سخت مانند دوران اپیدمی کرونا در کنار تمام مردم ایستادند و از جانشان مایه گذاشته اند و بنده نیز منکر خدمات رسانی این عزیزان نیستم اما حساب مرتکبان این جرم از تمامی جامعه پزشکی جداست، که البته در خصوص ایشان نیز رسیدگی بر مبنای قانون و حفظ کرامت انسانی افراد ادامه خواهد داشت.

وی ضمن اعلام اینکه طرح چنین ادعا هایی ایشان را از رسیدگی جدی و منصفانه و قانونی با عاملان جنایت رخ داده دلسرد نخواهد کرد و قطعاً با در نظر گرفتن خدا و قانون به رسیدگی به جرایم صورت گرفته ادامه خواهد داد ابراز داشت.

به شخص موردنظر توصیه می کنم بجای سعی در تفرقه افکنی در دستگاه قضایی و انتشار اکاذیب در رسانه ها به وظایف حقیقی خود در حمایت از مطالبات جامعه پزشکی و پرستاری بپردازد تا کادر درمان خدوم و گرامی مجبور نشوند جهت دسترسی به مطالبات خود در محوطه بیمارستان تحصن و اعتراض نموده و وظایف خود را ترک نمایند تا در آینده شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

کدخبر: 961101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟